„Park taborowy Kolei Mazowieckich powiększy się o 16 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą to EZT-y typu 61WE model REGIO 160. Wartość zamówienia to ponad 458,5 mln zł” – czytamy w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Większy komfort, szybszy przejazd
– Przedsięwzięcie jest częścią programu inwestycyjnego województwa mazowieckiego, w ramach którego zakupimy łącznie 22 pojazdy. Dzisiejsza umowa dotyczy dostawy 16 pojazdów, ich serwisowania i szkolenia personelu. Dzięki takim inwestycjom nasza spółka będzie mogła dalej dynamicznie się rozwijać – podkreśla marszałek Adam Struzik.
Zakup pojazdów to dobra wiadomość przede wszystkim dla pasażerów. Inwestycja pozwoli na zwiększenie komfortu podróży, a także skrócenie czasu przejazdu na najbardziej obciążonych odcinkach łączących aglomerację warszawską z pozostałymi obszarami województwa mazowieckiego, łódzkiego, lubelskiego i świętokrzyskiego.
Nowe składy pojawią się na tzw. liniach radomskich: Radom–Drzewica, Radom–Dęblin, Radom–Skarżysko-Kamienna, Radom–Warka–Warszawa, a także na planowanym do realizacji w ramach Programu Kolej Plus połączeniu Dobieszyn–Kozienice. Jak zaznacza wicemarszałek Rafał Rajkowski, samorząd województwa chce zapewnić mieszkańcom subregionu radomskiego lepszy i szybszy dojazd do Radomia i Warszawy.
Nowe szlaki i baza w Radomiu
To kolejny krok samorządu województwa do usprawnienia komunikacji kolejowej w regionie i przywrócenia kolei w Kozienicach. – Przypomnę, że dofinansujemy budowę 23,5-kilometrowego odcinka linii kolejowej Kozienice–Dobieszyn. Przeznaczyliśmy na to 45 mln zł, czyli praktycznie cały wkład własny do projektu zakwalifikowanego do Programu Kolej Plus. Już na początku grudnia podpisaliśmy umowę w tej sprawie. W najbliższych latach powstanie w Radomiu nowa baza utrzymaniowo-naprawcza Kolei Mazowieckich, w której będą także serwisowane zamówione pojazdy – mówił Adam Struzik.
Pojazdy będą mogły w przyszłości obsługiwać też połączenia: Warszawa–Małkinia–Ostrów Mazowiecka, Siedlce–Sokołów Podlaski, Siedlce–Łuków. Radna województwa mazowieckiego Anna Brzezińska, zwraca uwagę, że to inwestycja potrzebna i oczekiwana przez mieszkańców.
Satysfakcja firmy PESA
Zamówienie dostarczy bydgoska PESA. Pojazdy trafią do Kolei Mazowieckich najpóźniej w 2026 r.
– To dla nas powód do szczególnej dumy, że świętujące wkrótce swoje 20-lecie Koleje Mazowieckie w kolejny etap historii wjadą nowoczesnymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi PESA. Jestem przekonany, że te przyjazne środowisku i bezpieczne pojazdy staną się symbolem komfortu podróży i zadowolenia pasażerów – mówi Krzysztof Zdziarski, prezes zarządu PESA Bydgoszcz.
Komentarze (0)