Rower cargo to rower dostawczy, który ma przestrzeń ładunkową, najczęściej z przodu. W centrum Gdyni takie pojazdy mają służyć przede wszystkim dostawcom, którzy w ten sposób mogliby rozwozić część towarów.
Z rowerów cargo będą też korzystać służby miejskie, np. do czyszczenia ulic, zbierania odpadów czy do rozwożenia poczty kurierskiej. Rowery cargo będą też służyć prywatnym użytkownikom do transportu dzieci czy zakupów.
Celem projektu CoBiUM – Cargo Bikes in Urban Mobility jest zwiększenie wykorzystania roweru cargo jako ekologicznego środka transportu.
Konsorcjum projektu tworzone jest przez Vaxjo (Szwecja), Gdynię, Słupsk, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmę Energiekontor z Bremy.
Projekt ma charakter badawczo-innowacyjny i otrzyma dofinansowanie 85 proc. kosztów kwalifikowalnych personelu, zewnętrznych usług i ekspertyz w ramach Programu Interreg Południowy. Projekt powinien zostać zrealizowany do 31 stycznia 2021 r.
W ciągu najbliższych 3 lat Gdynia realizować będzie również projekt City Changer Cargo Bike. Miasto w tej inicjatywie ma status miasta uczącego się i będzie czerpać wiedzę od partnerów, wdrażać programy pilotażowe, organizować warsztaty, tworzyć materiały edukacyjne oraz promować ruch rowerowy z wykorzystaniem rowerów towarowych. Projekt otrzymał dofinansowanie unijne.
Komentarze (0)