Negocjujemy z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym środki dla firm na dofinasowanie zakupu elektrycznych aut ciężarowych - poinformował dyrektor departamentu elektromobilności i gospodarki wodnej w Ministerstwie Klimatu i Środowiska Szymon Byliński. Dodał, że chodzi o ponad 1 mld zł.
Polska uzyskała zielone światło dla przyszłości mobilności dzięki unijnemu grantowi w wysokości 467 mln zł na rozbudowę sieci ładowania pojazdów elektrycznych i wodorowych. W obliczu dynamicznego rozwoju technologii ekologicznych i rosnącego zainteresowania pojazdami alternatywnymi, inwestycje w infrastrukturę ładowania stają się niezbędne dla zrównoważonego rozwoju transportu.
Zwiększy się zeroemisyjny tabor oświęcimskiego przewoźnika. Miejski Zakład Komunikacji pozyskał 23 mln zł z pieniędzy unijnych z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji.
13 kwietnia weszło w życie rozporządzenie AFIR dotyczące rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Unijne przepisy zakładają m.in. budowę wzdłuż najważniejszych unijnych korytarzy transportowych stacji do szybkiego ładowania i podniesienie łącznej mocy punktów ładowania o niemal połowę w mniej niż dwa lata. – AFIR to z jednej strony rozwiązanie naszych problemów, z drugiej jednak zagrożenie ze względu na nieprzygotowaną infrastrukturę – ocenia Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
PSPA opracowała „Białą Księgę Nowej Mobilności”, która zawiera ponad 120 propozycji zmian prawnych i systemowych, mających na celu pobudzenie rozwoju elektromobilności w Polsce. Dokument ten adresuje główne bariery wdrażania zeroemisyjnego transportu, w tym brak pełnej implementacji dyrektyw dotyczących energii odnawialnej.