Niski dostęp do tanich samochodów elektrycznych staje się głównym hamulcem dla rozwoju rynku motoryzacyjnego w Europie, według najnowszego raportu organizacji Transport & Environment (T&E). Zaledwie 17% pojazdów elektrycznych sprzedawanych w Europie to modele kompaktowe z tańszego segmentu B, podczas gdy producenci skupiają się głównie na dużych, luksusowych samochodach premium.
Nowy zakład w Żarkach wchodzi na rynek, oferując rozwiązania w obszarze recyklingu baterii litowych, akumulatorowych oraz odpadów produkcyjnych z branży elektromobilności. Jest to największa instalacja tego typu w Europie, która wykorzystuje innowacyjną technologię opartą na zielonej energii. Jakie potencjalne korzyści dla środowiska naturalnego i gospodarki może przynieść taka zaawansowana infrastruktura recyklingowa?
Największy w Polsce i trzeci pod względem wielkości w Europie system wypożyczalni rowerów publicznych jest już dostępny dla mieszkańców ośmiu miast wchodzących w skład Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Na koniec stycznia tego roku liczba zarejestrowanych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wzrosła o 1 tys. 628 sztuk do 58 tys. 341 pojazdów – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA).
Na polskich drogach można spotkać ponad 20 tysięcy rowerów miejskich w kilkudziesięciu miastach. Systemy rowerów publicznych są jednym z kluczowych elementów zielonej mobilności, jednak sposobów ich realizacji jest niemal tyle co samych miast. Czy istnieje model idealny?