W poprzednim numerze czasopisma „Energia i Recykling” (12/2023) przybliżyliśmy aspekty prawne budowy ładowarek pojazdów elektrycznych – zarówno tych przydomowych, jak i komercyjnych, dostępnych publicznie. Odrębną kategorię ładowarek stanowią te przeznaczone do ładowania pojazdów transportu publicznego. Ich dostępność i przeznaczenie są inne, podobnie jak prawo z nimi związane.
TIER Mobility oraz Dott zawarły umowę przedwstępną o połączeniu, zapowiadając utworzenie największego operatora mikromobilności w Europie. Będą operować na ponad 20 rynkach europejskich, m.in. w Polsce.
Ustawa o elektromobilności wymusza na jednostkach samorządu terytorialnego inwestowanie w pojazdy na prąd. Samochody elektryczne stają się coraz popularniejsze, ale wciąż są drogie w porównaniu z autami napędzanymi silnikami spalinowymi. Pomysł konwertowania używanych pojazdów spalinowych na elektryczne nie jest nowy, ale wreszcie może trafić do pokaźnej grupy klientów.
Ponad 33 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych może funkcjonować w Polsce już za dwa lata. To niemal 6-razy więcej niż obecnie. Aby tak się stało, konieczne jest pilne wprowadzenie zmian regulacyjnych – wynika z najnowszego wydania raportu PSPA „Polish EV Outlook 2023”. W przeciwnym wypadku liczba ładowarek będzie aż o 1/3 niższa niż w scenariuszu optymistycznym.
Zmiany prawne z zakresu OZE – zarówno krajowe, jak i w szczególności unijne – nie zwalniają tempa. Ostatnio sporo mówi się chociażby o unijnym rozporządzeniu w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które ma być wiążące od 13 kwietnia przyszłego roku. Wynika z niego między innymi obowiązek przyśpieszenia budowy stacji ładowania pojazdów elektrycznych, tak aby ich liczba odpowiadała liczbie zarejestrowanych pojazdów.