Kilkadziesiąt nowych dworców PKP w dwa lata. Gdzie powstaną?

Kilkadziesiąt nowych dworców PKP w dwa lata. Gdzie powstaną?
szp
04.06.2018, o godz. 15:32
czas czytania: około 3 minut
0

29 dworców za ponad 70 mln zł planuje wybudować PKP S.A. Spółka ogłosiła przetarg na projekty i budowę tak zwanych dworców systemowych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Dworce systemowe to stosunkowo niewielkie konstrukcje składające się głównie z elementów prefabrykowanych. Wszystkie zaplanowane przez PKP będą wyglądały bardzo podobnie.

Na ich wyposażenie mają składać się m.in. energooszczędne lampy, inteligentny system sterowania oświetleniem, panele solarne i pompy ciepła. Te rozwiązania zapewnią eksploatację tańszą o kilkadziesiąt procent w porównaniu z tradycyjnymi budynkami. Inwestycja ma zwrócić się w ciągu 30 lat.

Dworce systemowe składają się części kubaturowej oraz wiaty. W ramach inwestycji PKP wybudowane zostaną dwa ich typy. Typ A zakłada wydzielenie w budynku części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B: część techniczną, toaletę, zamkniętą, ogrzewaną poczekalnię oraz część komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasę z zapleczem sanitarnym.

PKP czeka na oferty od potencjalnych wykonawców do 11 lipca. Na wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na budowę będą oni mieli 37 tygodni. Kolejne 70 ma zająć budowa. Nowe dworce powstaną więc w ciągu dwóch lat od podpisania umów.

Obiekty miałyby stanąć na stacjach:

  • Barchów: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Biadoliny: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Biskupice Wielkopolskie: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Chałupy: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ B, obecnie nie ma dworca,
  • Chrzęsne: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
  • Czarna Tarnowska: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Dobczyn: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Gorzkowice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
  • Janikowo: kujawsko-pomorskie, linia kolejowa nr 353, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Kanie: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
  • Kraśnik: lubelskie, linia kolejowa nr 68, typ B, istniejący dworzec z 1921 r. do rozbiórki,
  • Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Pobiedziska Letnisko: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Przetycz: mazowieckie, linia kolejowa nr 29, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
  • Rogów: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ B, istniejący dworzec z 1933 r. (wg dokumentacji PKP SA) do rozbiórki,
  • Sadurki: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Sterkowiec: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Świdnik Miasto: lubelskie, linia kolejowa nr 7 i 581, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Wilkoszewice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Ząbki: mazowieckie, linia kolejowa nr 21, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Żelistrzewo: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ A, obecnie nie ma dworca.

Źródła: zbiorowy.info, transport-publiczny.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024