Reklama

AD1A TOMRA [15.04-15.05.24]

Kilkadziesiąt nowych dworców PKP w dwa lata. Gdzie powstaną?

Kilkadziesiąt nowych dworców PKP w dwa lata. Gdzie powstaną?
szp
04.06.2018, o godz. 15:32
czas czytania: około 3 minut
0

29 dworców za ponad 70 mln zł planuje wybudować PKP S.A. Spółka ogłosiła przetarg na projekty i budowę tak zwanych dworców systemowych.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

ad1b wykroczenia 10.06 [23.04-10.06.24]

Dworce systemowe to stosunkowo niewielkie konstrukcje składające się głównie z elementów prefabrykowanych. Wszystkie zaplanowane przez PKP będą wyglądały bardzo podobnie.

Na ich wyposażenie mają składać się m.in. energooszczędne lampy, inteligentny system sterowania oświetleniem, panele solarne i pompy ciepła. Te rozwiązania zapewnią eksploatację tańszą o kilkadziesiąt procent w porównaniu z tradycyjnymi budynkami. Inwestycja ma zwrócić się w ciągu 30 lat.

Dworce systemowe składają się części kubaturowej oraz wiaty. W ramach inwestycji PKP wybudowane zostaną dwa ich typy. Typ A zakłada wydzielenie w budynku części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B: część techniczną, toaletę, zamkniętą, ogrzewaną poczekalnię oraz część komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasę z zapleczem sanitarnym.

PKP czeka na oferty od potencjalnych wykonawców do 11 lipca. Na wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na budowę będą oni mieli 37 tygodni. Kolejne 70 ma zająć budowa. Nowe dworce powstaną więc w ciągu dwóch lat od podpisania umów.

Obiekty miałyby stanąć na stacjach:

  • Barchów: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Biadoliny: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Biskupice Wielkopolskie: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Chałupy: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ B, obecnie nie ma dworca,
  • Chrzęsne: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
  • Czarna Tarnowska: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Dobczyn: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Gorzkowice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
  • Janikowo: kujawsko-pomorskie, linia kolejowa nr 353, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Kanie: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
  • Kraśnik: lubelskie, linia kolejowa nr 68, typ B, istniejący dworzec z 1921 r. do rozbiórki,
  • Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Pobiedziska Letnisko: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Przetycz: mazowieckie, linia kolejowa nr 29, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
  • Rogów: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ B, istniejący dworzec z 1933 r. (wg dokumentacji PKP SA) do rozbiórki,
  • Sadurki: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Sterkowiec: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Świdnik Miasto: lubelskie, linia kolejowa nr 7 i 581, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Wilkoszewice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Ząbki: mazowieckie, linia kolejowa nr 21, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Żelistrzewo: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ A, obecnie nie ma dworca.

Źródła: zbiorowy.info, transport-publiczny.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad1d MBP [12.04-27.05.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

AD3b PZO 2024 [19.04-11.06.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024