20-procentową redukcję zużytego plastiku z opakowań towarów własnych do roku 2025 r. zapowiada Lidl Polska. W tym samym roku koncern chce osiągnąć również 100-procentowy recykling wszystkich plastikowych opakowań swoich produktów.

Koncern handlowy planuje wypełnić w ten sposób zobowiązania wobec krajowej i unijnej polityki w zakresie tworzyw sztucznych. To również wyraźny krok w kierunku kształtowania zrównoważonej gospodarki obiegu zamkniętego.

Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią przeważającą cześć asortymentu sklepów. Sieć zapowiada realizację założeń w kilku etapach z osiągnięciem celu w roku 2025. Ma to związek czasochłonnym procesem redukcji i wymiany opakowań.

Zmiana jest wielowymiarowa, a jej realizacja wiąże się nie tylko z identyfikacją nowych możliwości i surowców w zakresie opakowania, ale zapewnienia przy tym pełni bezpieczeństwa dla produktu, a także wygody dla konsumenta – czytamy w oświadczeniu.

Przypomnijmy, że Lidl posiada już osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań, choćby w przypadku warzyw i owoców dostępnych wcześniej w opakowaniach, które obecnie są ich pozbawione. W najbliższym czasie marka wprowadzi również opakowania biodegradowalne do swojej oferty produktów bio.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

1 Komentarz

  1. Ciekawe kiedy Lidl zdecyduje się na wprowadzenie automatów do butelek tak jak w innych krajach w których prowadzi biznesy.

Skomentuj