Nasyp, estakada czy dwa w jednym? Problem z inwestycją w Świnoujściu

Nasyp, estakada czy dwa w jednym? Problem z inwestycją w Świnoujściu
szp
10.04.2018, o godz. 10:14
czas czytania: około 2 minut
0

W Świnoujściu trwa spór między mieszkańcami a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, która w lipcu 2017 r. przedstawiła koncepcję przebiegu drogi prowadzącej do tunelu mającego w przyszłości połączyć dwa brzegi miasta.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

GDDKiA prowadzi właśnie ostatnie uzgodnienia dotyczące budowy odcinka drogi ekspresowej S3 Świnoujście – Troszyn. Jej dwupasmowy odcinek zakończy się przy tunelu, który do roku 2022 ma zostać wybudowany pod rzeką Świną i połączyć dwa brzegi miasta.

Trasa do nowego tunelu

Spór w Świnoujściu dotyczy jednak nie tunelu, a fragmentu trasy S3 biegnącej przez prawobrzeżną dzielnicę miasta – Warszów. Jak informuje Gazeta Wyborcza, mieszkańcy zwracają uwagę, że jeszcze w lipcu GDDKiA zapewniała ich, że droga zostanie zbudowana na estakadzie. Urząd Miasta w Świnoujściu udostępniał nawet wizualizacje.

Tymczasem nie tak dawno GDDKiA przekazała mieszkańcom inne plany: zamiast estakady droga ma zostać wybudowana na ośmio- dziewięciometrowym nasypie, szerokim na 25 metrów.

Mieszkańcy protestują

W piątek, 6 kwietnia odbyło się spotkanie z mieszkańcami Świnoujścia. Przedstawiciele GDDKiA argumentowali, że estakady to gorsze rozwiązanie, m.in. ze względu na zwiększony poziom hałasu.

– Teren na tym obszarze jest płaski, nie jest to obszar, na którym występują szlaki migracyjne zwierząt, w związku z tym ani ukształtowanie terenu, ani względy środowiskowe nie przemawiają za realizacją tak dużego obiektu inżynierskiego – mówił Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Na swoim profilu na Facebooku radna Świnoujścia Joanna Agatowska stwierdziła, że z GDDKiA chodzi raczej o oszczędności. Nasyp miałyby być tańszy od estakady o ok. 100 mln zł. – Mieszkańcy nie godzą się na ten wał, który będzie dzielił ich dzielnicę, uniemożliwi swobodną komunikację, ograniczy warunki rozwojowe – napisała Agatowska.

W poniedziałek, 9 kwietnia odbyła się nadzwyczajna sesji rady miasta. Jak poinformował Zarząd Osiedla Warszów, zaproponowano tam kompromisowe rozwiązanie: połączenie estakady i dwóch nasypów. GDDKiA ma ten wariant przeanalizować, co – zdaniem inwestora – wydłuży procedurę budowy co najmniej o pół roku.

Źródła: szczecin.wyborcza.pl, buisnessinsider.com.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024