Konsorcjum firm Porr S.A., Porr Bau GmbH, Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.S oraz Energopol – Szczecin S.A. zostało wybrane na kolejnego wykonawcę tunelu w Świnoujściu łączącego wyspy Wolin i Uznam. Ze względu na kilkumiesięczne opóźnienia, kilka dni temu Prezydent Miasta wystosował oficjalne pismo do konsorcjum Astaldi i Ghella, które wygrało przetarg. Ostatecznie firma zrezygnowała.
Kontrakt przeszedł więc na kolejnego oferenta. – Przed podpisaniem umowy konsorcjum firm będzie zobowiązane do przedłożenia stosownych dokumentów, w tym gwarancji należytego wykonania umowy. Zgodnie z deklaracjami zamawiającego środki finansowe na realizację przedmiotowej inwestycji są zabezpieczone – czytamy w komunikacie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Czy jednak konsorcjum Porr będzie w ogóle zainteresowane realizacją tego zadania? Rzecznik prasowy Porr S.A. Mateusz Gdowski wypowiada się dość ostrożnie: – Na pewno jesteśmy zainteresowani każdym atrakcyjnym kontraktem, ale zanim podejmiemy decyzję, muszą wypowiedzieć się wszyscy członkowie konsorcjum – mówi.
Decyzja i oficjalny komunikat mają być ogłoszone w najbliższych dniach. Problemem mogą stanowić koszty robót budowlanych. Poprzedni wykonawca, proponujący nieco ponad 727 mln zł, zrezygnował z realizacji zadania ze względu na ich wzrost o około 30 proc. Porr zaproponował 793 mln zł, jednak oferty przygotowywane były niemal dwa lata temu. Jeśli firmy nie wyrażą zainteresowania, potrzebny będzie kolejny przetarg.
Tunel pod Świną o średnicy 12 m ma liczyć 1,44 km. Pierwotne plany zakładały, że jego budowa zakończy się w roku 2021.
Źródła: GDDKiA
Komentarze (0)