Ożywiony ruch na A2: kolejna umowa i ogłoszenie o przetargu

Ożywiony ruch na A2: kolejna umowa i ogłoszenie o przetargu
szp
31.07.2018, o godz. 8:21
czas czytania: około 2 minut
0

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła umowę na wykonanie elementów koncepcji programowej dla budowy autostrady A2 od obwodnicy Siedlec do Białej Podlaskiej. Niemal w tym samym czasie spółka Autostrada Wielkpolska ogłosiła przetarg na budowę długo oczekiwanego trzeciego pasa A2 w okolicach Poznania.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Planowany odcinek zarządzany przez GDDKiA to 63 km autostrady, która połączy się z drogą ekspresową S19 – przebiegającą z północy na południe Europy trasą via Carpatia.

Dokumentację dla tego przedsięwzięcia ma do września 2019 r., za około 10,5 mln zł, wykonać Multiconsult Polska. – Dwupasowa trasa będzie przebiegać po północnej stronie obecnej drogi krajowej nr 2: Siedlce, miasto Siedlce, Wiśniew, Zbuczyn, Mordy, Międzyrzec Podlaski, Huszlew, Biała Podlaska. Powstaną na niej trzy węzły drogowe: Siedlce Południe (nazwa robocza: Borki), Łukowisko oraz Biała Podlaska (Cicibór) – informuje GDDKiA, która na drugi kwartał 2020 planuje ogłoszenie przetargu na wykonanie drogi.

Podpisanie umowy miałoby nastąpić w pierwszym kwartale 2021 r., a zakończenie prac w trzecim kwartale 2024 r. Szacunkowy koszt realizacji tego odcinka A2 to około 3 mld zł.

Kolejny krok poczyniono w drodze do budowy trzeciego pasa autostrady A2 między węzłami Poznań Zachód i Poznań Krzesiny.

Do 10 sierpnia firmy zainteresowane inwestycją mogą składać wnioski o udostępnienie specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Budowa ma rozpocząć się wiosną 2019 r. i potrwać około 18 miesięcy. Oprócz dobudowania trzeciego pasa wzmocniona ma zostać także istniejąca nawierzchnia i poszerzony most na Wirynką. AW S.A. planuje wyłonić wykonawcę jesienią 2018 r.

Poznański 16-kilometrowy odcinek A2 powstał za pieniądze GDDKiA. W 2003 r. droga została przekazana w bezpłatne utrzymanie AW S.A. Spółkę zobowiązano do dobudowy trzeciego pasa, gdy natężenie ruchu wyniesie 45 tys. pojazdów na dobę. Ta bariera została przekroczona w listopadzie 2012 r. (dziś to około 65 tys. aut na dobę), ale inwestycja była mocno odwlekana w czasie, m.in. ze względu na konieczność wydania decyzji środowiskowej. W w maju 2018 r. Wojewoda Wielkopolski wydał zgodę na budowę.

Źródła: GDDKiA, businessinsider.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024