Nasze codzienne życie zdominowały media. Korzystanie z coraz to nowszych technologii wydaje się czymś naturalnym i niezbędnym.

Badaniem użytkowania platform medialnych zajęła się firma Nielsen, przygotowując swój najnowszy raport. Z dokumentu wynika, że medium, któremu poświęca się najwięcej czasu, jest nadal telewizja. Na drugim miejscu, tuż za nią, plasują się smartfony. Coraz powszechniejsze jest zjawisko multiscreeningu, polegające na równoczesnym korzystaniu z co najmniej dwóch urządzeń wyposażonych w ekran. Chodzi np. o zintegrowane oglądanie telewizji i używanie smartfona. Według zebranych danych, opublikowanych w raporcie, aż 89% czasu spędzanego ze smartfonem połączonym z Internetem wiąże się z użytkowaniem mobilnych aplikacji. Z kolei 11% czasu zajmuje przeglądanie stron internetowych.

W ramach przeprowadzonych badań uwzględniono również zależności płciowe w tym zakresie. Jak się okazało, zarówno kobiety, jak i mężczyźni spędzają podobną ilość godzin, korzystając z Internetu za pośrednictwem smartfonów. W przypadku tabletów wygląda to trochę inaczej ? kobiety używają ich średnio o pięć godzin miesięcznie dłużej od mężczyzn. Nieco ponad 80% czasu poświęconego na korzystanie z tabletów pochłania użytkowanie aplikacji, natomiast pozostałe 19% jest przeznaczane na przeglądanie stron internetowych. W zestawieniu miesięcznym ? kobiety i mężczyźni przez ok. 30 godz. korzystają z aplikacji mobilnych na smartfonach oraz przez nieca...