Coraz więcej firm prowadzi działania mające na celu ochronę środowiska, oszczędzanie energii, współtworzenie gospodarki obiegu zamkniętego. Przedstawiamy ekologiczny case study przedsiębiorstwa, które w Polsce najbardziej znane jest z produkcji kawy. Zachęcamy inne podmioty do zaprezentowania się na naszych łamach.

Gabriela Rutkowska-Bar, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu Tchibo Warszawa, mówi otwarcie: – Naszym celem jest sprawienie, by Tchibo stało się w 100% zrównoważoną firmą.

Zrównoważony rozwój oznacza w przypadku tego producenta kawy uczciwość wobec ludzi i natury. Ochrona klimatu i praw człowieka dotyczy wszystkich obszarów i etapów działalności firmy, całego cyklu życia produktu. Odnosi się zatem do rolnictwa i metod produkcji, transportu towarów, wpływu emisji dwutlenku węgla wytwarzanego przez biura, magazyny, sklepy i palarnie kawy, a także drogi, jaką przebywają produkty po trafieniu do rąk konsumenta.

Pociąg zamiast samochodu

Zgodnie z założoną polityką zrównoważonego rozwoju, firma ogranicza emisję CO2 na każdym etapie swojej działalności. Od 2021 roku palarnia kawy w Markach w 100% korzysta z certyfikowanej zielonej energii. W tym czasie zwiększono częstotliwość transportu towarów pociągiem i&nb...