Powyższe słowa Charlesa Jencksa nabierają znaczenia po jego śmierci, choć zasłynął w dziedzinie architektury krajobrazu, z projektów inspirowanych daleko idącymi ideami, takimi jak tajemnicze wzory, fraktale jako obiekty nieskończenie i złożone, składowe kosmosu i wszechświata, w jego projektach odnajduje się ziemską symbolikę oraz rozwiązania dla problemów i potrzeb krajobrazowych w świecie XXI w.

Charles Alexander Jencks, syn Ruth DeWitt Pear i kompozytora Gardnera Platta Jencksa, urodził się 21 czerwca 1939 r. w Baltimore w stanie Maryland, na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. W 1961 r. uzyskał tytuł anglosaski równoznaczny licencjatem (Bachelor of Arts ? przyznawany za nauki humanistyczne) z literatury angielskiej na Uniwersytecie Harvarda, a następnie tytuł magistra architektury w Harvard Graduate School of Design w 1965 r. Tego samego roku Jencks przeniósł się do Wielkiej Brytanii. Kontynuował naukę, by w 1970 r. uzyskać tytuł doktora historii architektury pod kierunkiem radykalnego modernisty, krytyka architektury Reynera Banhama (1922?1988) na University College w Londynie.
Hybrydowe formy
Charles Jencks jako architekt w latach 90. XX w. ewaluował w projektanta krajobrazu, tworząc miejsca historycznej eksploracji, zwłaszcza hybrydowe formy rzeźby terenu składające się z różnych elementów, często na pierwszy rzut oka do siebie niepasujących. Charles Jencks wyjaśniał swoje symboliczne podejście do ukształtowania tere...