Słowo „jakość” napotykamy dziś na każdym kroku – od reklam w mediach do etykiet na produktach. Oczywiście, nie wszyscy piewcy hymnów pochwalnych na jej temat mogą w rzeczywistości pochwalić się znaczną poprawą jakości oferowanych wyrobów czy świadczonych usług. Jednak faktycznie cała burza wokół jakości odzwierciedla zmianę sposobu funkcjonowania firm – również komunalnych.

Konkurencja na rynku sprawiła, że firmy komunalne coraz częściej sięgają po rozmaite sposoby wzmocnienia swojej pozycji czy utrzymania dobrego wizerunku. Powszechnie stosowanym narzędziem usystematyzowania procesów, ulepszającym komunikację z lokalną społecznością oraz pozwalającym na dogłębny nadzór nad wynikami działalności, są systemy zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000. Systemy takie z powodzeniem wdrażają firmy z sektora energetycznego, ciepłowniczego, wodociągowo-kanalizacyjnego, oczyszczania miasta i innych usług komunalnych. Najczęściej przedsiębiorstwa te wprowadzają zintegrowane systemy zarządzania – zarówno przez jakość, jak i środowiskowe.

Ale jazda!
Sala Sesyjna Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej, 7 grudnia 2005 r. Na zaproszenie dyrektora Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego na uroczystość wręczenia certyfikatu Zintegrowanego Systemu Zarządza...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?