Stolica Francji w 2005 r. przeżywała istny dramat, przegrywając z Londynem finałową walkę o zaszczyt organizowania Letniej Olimpiady w 2012 r. W ten sposób ambitny projekt architektoniczno-urbanistyczny, dotyczący realizacji kompleksu nowoczesnych obiektów sportowych, odszedł w zapomnienie. Jedynym elementem, który z tej koncepcji ocalał, jest park Batignolles.
 
Miał być „sercem” przyszłej wioski olimpijskiej, a już w dwa lata po oddaniu do użytku pierwszego etapu jego realizacji, stał się „zieloną wyspą” gęsto zaludnionej i mocno zurbanizowanej XVII dzielnicy Paryża. Docelowo w 2012 r. założenie obejmie obszar 10 ha, urastając do rangi największego terenu zieleni w północno-zachodniej części stolicy. Do niedawna jeszcze lekceważone ślady przeszłości w tej chwili nabierają znaczenia, a współcześni projektanci z dużą pieczołowitością starają się ratować od zapomnienia nawet drobne detale. Podobnie dzieje się w przypadku Parku Batignolles, który usytuowano w pobliżu linii kolejowej prowadzącej na dworzec St-Lazare. W ten sposób zagospodarowano miejsce po zlikwidowanej stacji przeładunku towarowego. W celu podkreślenia ducha i historii tego miejsca w projekcie parku zaadaptowano hale o strukturze metalowej (dawny dworzec), odrestaurowano XIX-wieczny budynek kolejowych warsztatów naprawczych, w których znalazła się portiernia i toalety. Na dachu...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?