Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Koszalinie podejmuje różnorodne działania, aby świadczone przez nie usługi miały najwyższy poziom. Oprócz prac związanych ze stałą modernizacją i rozbudową firmy – zwłaszcza Zakładu Odzysku Odpadów w Sianowie i ze stosowaniem coraz lepszych technologii w firmie z powodzeniem zakończono starania o uzyskanie certyfikatów zarządzania jakością ISO 9001 oraz ISO 14001.

Uzyskanie certyfikatu oznacza, że w PGK dba się o to, aby oferowane usługi odpowiadały normom Unii Europejskiej.

Certyfikat ISO 9001 odnosi się do całego procesu wykonywania usług przez PGK. Obejmuje m.in. przyjmowanie i weryfikację zamówień, zaopatrzenie, nadzorowanie, planowanie i przygotowywanie wszystkich procesów technologicznych.
- Poprzez ISO 9001 chcemy zapewnić naszym klientom jak najwyższą jakość usług, osiągnąć niższe koszty, a także mieć lepiej zorganizowaną i wykorzystaną kadrę. Liczymy, że odbije się to na pełniejszym zadowoleniu naszych klientów. Dobrze, że wraz z ISO 9001 udało się wdrożyć również normę ISO 14001. To bardzo ważne ze względu na ochronę środowiska i nasze działania proekologiczne, prowadzone w firmie od końca lat 80. ubiegłego wieku – takie korzyści z wdrożenia obu systemów przytacza Tomasz Uciński, dyrektor PGK w Koszalinie i jednocześnie prezes Krajowej Izby Gospodarki Odp...