„Jak cię widzą, tak cię piszą” – brzmi polskie przysłowie. Mogłoby stać się ono hasłem przewodnim niejednego poradnika opisującego działalność public relations. Lekcję tworzenia wizerunku zdołało sobie przyswoić już wiele firm i korporacji – i to w każdej branży. Czy udało się to również przedsiębiorstwom z sektora komunalnego?

Dbałość o wizerunek powinna być jednym z priorytetów każdej firmy, której zależy na utrzymaniu się na rynku. To od niego bowiem zależy, jak dane przedsiębiorstwo będzie postrzegane przez konkurencję, kontrahentów, a przede wszystkim klientów. Nie jest dla nikogo tajemnicą, że to, jak dany zakładu widzi społeczność lokalna, w istotnym stopniu wpływa na jego ocenę. W kontaktach biznesowych ten zewnętrzny wizerunek jest bardzo ważny, jeśli firmie zależy na wyróżnieniu się na rynku czy zaskarbieniu sobie przychylności klientów i partnerów biznesowych.
 
Wizerunek przedsiębiorstwa odgrywa bardzo ważną rolę w procesie jego komunikacji z otoczeniem, wpływa bowiem na wzrost popytu konsumentów, zwiększa zainteresowanie i zaufanie inwestorów, poprawia pozycję negocjacyjną wobec partnerów, przyciąga i utrzymuje dobrych pracowników oraz zwiększa ich identyfikację z organizacją. Oczywista staje się więc potrzeba podejmowania kompleksowych działań, zmierzających do wykreowania pożą...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?