Odpowiedzialność społeczna może być również traktowana jako zobowiązanie biznesu do etycznego zachowania i przyczyniania się do rozwoju ekonomicznego poprzez poprawę jakości życia zarówno pracowników wraz z ich rodzinami, jak i lokalnych społeczności i społeczeństwa jako całości3.

Odpowiedzialność społeczna organizacji może być rozumiana wielowymiarowo i przejawiać się zróżnicowanymi działaniami4. Organizacja odpowiedzialna społecznie powinna mieć świadomość swojego wpływu na społeczeństwo i środowisko. Decyzje i działania wpływające na jej otoczenie powinny być przejrzyste oraz oparte na etyce, uczciwości, równości i prawości. Odpowiedzialność organizacji przejawia się także szacunkiem dla potrzeb i oczekiwań interesariuszy oraz akceptacją i respektowaniem przepisów obowiązującego prawa. Niezmiernie ważne jest również poszanowanie praw człowieka oraz, uwzględnienie zarówno ich wagi, jak i uniwersalności.

Wielość płaszczyzn, których mogą dotyczyć działania CSR (ang. Corporate Social Responsibility), nie oznacza, że organizacje chcące działać według tej koncepcji muszą wykazywać odpowiedzialność na wszystkich poziomach jednocześnie. Dochodzenie do realizacji pełnej filozofii CSR jest procesem rozłożonym w czasie.

Odpowiedzialność społeczna w działalności parków krajobrazowych

W kontekście przytoczonych definicji i rozważań teoretycznych pojawia się pytanie, na ile sensowne jest sformu...