Któż z nas nie zna słów wypowiedzianych przez Hipokratesa: Primo non nocere („Po pierwsze nie szkodzić”)? Pomimo upływu ponad 2400 lat od ich sformułowania, ciągle chcemy, by były aktualne, i to nie tylko w dziedzinie medycyny.
 
Środki chemiczne stosowane do zimowego utrzymania dróg negatywnie oddziałują nie tylko na zieleń przyuliczną i środowisko naturalne, ale także na nawierzchnie betonowe, asfaltowe, infrastrukturę drogową i podziemną, na elewacje budynków, pojazdy, obuwie itd.
 
W grupie siła
Drogowcyubolewają, że przez utrzymywanie zimą czarnych dróg, nawierzchnie narażone są na niekontrolowane penetrowanie szczelin jezdni przez roztwór solny najpierw w nawierzchniach ścieralnych, a następnie w głębszych warstwach. Solny roztwór wypełniający szczeliny, po obniżeniu temperatury, czyli podczas kilkustopniowego mrozu, powoduje rozpieranie, a następnie kruszenie kolejnych elementów jezdni. Wielu z nas miało okazję obserwować, jak dziury w jezdniach stopniowo stają się coraz większe. Inżynierowie mostów załamują ręce, widząc jak konstrukcje nośne, będące sercem mostów, korodują od soli, stwarzając coraz większe zagrożenie dla stabilności całego obiektu. Instalatorzy chcąc oczyścić studzienki kanalizacji deszczowej, boją się podnosić pokrywy wpustów ulicznych, ponieważ be...

Wykup dostęp do płatnych treści Portalu Komunalnego!

Chcesz mieć dostęp do materiałów Portalu Komunalnego Plus?