Zakłady użyteczności publicznej i konsumenci odkrywają korzyści płynące z usług internetowych, takich jak płacenie rachunków czy natychmiastowe informacje o stanie konta, ale mimo to wielu klientów wciąż nie ufa takim alternatywnym formom płatności.

W marcu 2000 r. Sutton and East Surrey Water (S&ESW), dostawca wody do ponad 630 tys. klientów we wschodniej części hrabstwa Surrey i części zachodniej hrabstwa Sussex, zachodniej części hrabstwa Kent i południowej części Londynu, stał się pierwszym wodociągowym zakładem użyteczności publicznej w Wielkiej Brytanii, oferującym elektroniczne fakturowanie. Dla zwiększenia swoich wpływów i po stwierdzeniu korzyści ze świadczenia usług swoim klientom zakład ten zdecydował się na spółkę z konsolidatorem faktur.
Poprzez tę spółkę zakład wodociągowy pozyskał sprawniejsze zarządzanie rachunkami i płatnościami, zwiększając liczbę klientów optujących za elektronicznym rachunkiem oraz rozszerzając usługi internetowe zakładu. Fakturowanie elektroniczne daje wiele korzyści. Jego koszty, włączając w nie nawet papier i opłaty pocztowe, powinny się obniżyć. Zakład nie będzie mógł jednak liczyć na znaczne oszczędności, jeżeli spory procent klientów nie zdecyduje się przejść na rachunki elektroniczne. Przede wszystkim trzeba więc zadbać o poprawę stosunków z klientami. Oferowanie im opcji rachunków elektronicznych buduje dobrą reputację, zaświadczając, że jest się pierwszym w nowych technologiach. Reklamowanie się od tej st...