Zbliża się termin oddania do użytkowania Południowej Obwodnicy Warszawy. Za jej wykonanie której odpowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Tymczasem, jak twierdzi stołeczny ratusz, mieszkańcy oraz władze miasta są zaniepokojeni niektórymi z proponowanych rozwiązań.

Upływa deklarowany przez inwestora i wykonawcę termin zakończenia prac nad Południową Obwodnicą Warszawy. „Dziś wiemy, że części prac nie uda się wykonać. Jednym z kluczowych dla mieszkańców Warszawy jest tunel w ciągu POW, którego termin zakończenia uległ znacznemu odsunięciu w czasie” – czytamy w komunikacie ratusza podpisanym przez Karolinę Gałecką, rzecznika prasowego Urzędu m.st. Warszawy.

– „W przestrzeni publicznej pojawiały się propozycje rozwiązań, na które jako miasto nie możemy się zgodzić” – dodaje. Jednym z nich było wyznaczenie objazdu niegotowego tunelu przez lokalne ulice.

W ocenie władz warszawy dopuszczenie do ruchu odcinka POW od Węzła Lubelska do Węzła Patriotów spowoduje niekontrolowany dopływ ruchu tranzytowego, a następnie rozpłynięcie się tego ruchu w układzie dróg lokalnych nieprzystosowanych i nieplanowanych do prowadzenia ruchu tranzytowego. Miałoby to przełożyć się na „ogromne zagrożenie w BRD oraz zablokowaniem ruchu lokalnego w dzielnicy Ursynów”.

Miasto zaakceptowałoby wyłączenie dopuszczenia ruchu na odcinku Węzeł Patriotów – Węzeł Przyczółkowa. „Takie rozwiązanie umożliwi skomunikowanie oddanego do użytkowania fragmentu POW z lokalnym układem drogowym na terenie miasta nie powodując utrudnień i zagrożenia dla BRD” – stwierdza Gałecka.

Dodaje także, że miasto od samego początku sprzeciwiało się opisywanym wyżej rozwiązaniom proponowanym przez inwestora i wykonawcę POW. „Nie możemy pozwolić na zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego i znaczne utrudnienia dla mieszkańców” – uważają przedstawiciele stołecznych władz. I dodają, że na ich decyzję miała wpływ również „gwałtowna i negatywna reakcja lokalnej społeczności”.

– Południowa Obwodnica Warszawy to ważna inwestycja, jednak dla mnie i dla miasta najważniejsze jest bezpieczeństwo oraz komfort mieszkańców. W ostatnim czasie dochodziły do nas niepokojące informacje na temat rozwiązań komunikacyjnych proponowanych przez inwestora i wykonawcę, dlatego postanowiłem przekazać oficjalne stanowisko miasta do Tomasza Żuchowskiego, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Czytaj więcej

6 Komentarze

  1. “Akceptowalne jest wyłącznie dopuszczenie ruchu na odcinku węzeł Patriotów – węzeł Przyczółkowa” Tzn że bez węzła Lubelska? To żart? Przecież te samochody od Lublina/Siedlec i tak jadą do Warszawy. Po co ktoś kto jedzie z tego kierunku na Ursynów ma nadal stać w korku w Zakręcie? I ten człowiek miał być prezydentem całego kraju….

  2. Tatuś – głustwa napisałeś. Kierujesz się politycznymi uprzedzeniami i obrażasz Burmistrza Ursynowa, a nie merytoryczną istota problemu – czytaj: przejezdnością POW na terenie Ursynowa- czyli , gdzie twoja logika ?. Poza tym Inwestor GDDKiA znał lokalne uwarunkowania przygotowania tej budowy, a pomimo to bezmyślnie podpisał umowę z Wykonawcą, w której są m.in. uzgodnione terminy realizacji inwestycji etc. POW (S2) ma w tej fazie realizacji 18,5 km długości, a tunel raptem 2,3 km. Wiedziano też, że POW ma w tym tunelu przejść pod istniejącą I linią Metra- stąd problemy, z którymi Wykonawca słabo sobie poradził i dlatego jest opóźnienie terminu oddania 4,6 km odcinka A (z tunelem). GDDKiA niech nie zwala teraz odpowiedzialności na Miasto, tylko szybko zbuduje i odda do ruchu Tunel pod Ursynowem !

  3. Edward- nie masz racji. Popieram stanowisko mieszkanców Ursynowa i władz Warszawy, że nie można do środka tej dzielnicy ,,wpuszczać ” wielkiego ruchu tranzytowego z POW (S2). Bo to spowodowałoby olbrzymie zakorkowanie wszystkich ulic w sasiedztwie tego przejazdu. Ten kto zdecydowałby sie na ten krok okazałby się wielkim nieudacznikiem drogowym i powodowany skrajną nieodpowiedzialnością. Pointa: ,,Trzeba budować porządnie, zgodnie z projektem, sztuką budowlaną i bezpiecznymi zasadami ruchu drogowego w mieścei”.

Skomentuj