Ponad 1 tys. rowerów miejskich już w Gdańsku. Rusza system Mevo

Ponad 1 tys. rowerów miejskich już w Gdańsku. Rusza system Mevo
14.02.2019, o godz. 8:52
czas czytania: około 2 minut
1

Trwają testy systemu roweru miejskiego Mevo w Trójmieście. Do Gdańska dotarło właśnie ponad 1200 rowerów. Wykonawca zgłosił gotowość systemu do odbioru. Uruchomienie ma nastąpić 1 marca, chociaż początkowo planowano je na listopad ubiegłego roku.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

W systemie roweru metropolitalnego Mevo, nadzorowanym przez Obszar Metropolitalny Gdańsk – Gdynia – Sopot, uczestniczy aż 14 gmin. Na system będzie składało się 4080 rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Rowery będzie można wypożyczać przez 12 miesięcy w roku, co w Polsce jest rzadkością. Zimą dostępne będzie 30 proc. floty – czyli dokładnie tyle, ile jeździć ma w pilotażowej fazie systemu (100 proc. pojazdów będzie dostępnych wiosną 2019 r.).

Wykonawca systemu ma opóźnienie. Uruchomienie Mevo zapowiadano na listopad i później wielokrotnie przekładano. System był długo testowany, a odbiorca miał zastrzeżenia do poszczególnych elementów.

– Żeby przyśpieszyć uruchomienie Mevo, wykonawca prezentował poszczególne elementy systemu, a my przekazywaliśmy na bieżąco nasze uwagi – mówił w styczniu Dominik Makurat z OM GGS. Potem wykonawca zaprezentował finalną wersję systemu po uwzględnieniu uwag. Jedną z nich była np. konieczność wymiany siodełek, ponieważ w tych zamontowanych pierwotnie zbierała się woda.

Problemy nadal się pojawiają, ale są usuwane. Rozruch testowy systemu Mevo zakończył się brakiem odbioru przez zamawiającego, bo niezgodne z przedmiotem zamówienia były: aplikacja, system naliczania opłat sposób działania GPS-u oraz system nadzoru.

Jednak wykonawca – NB Tricity – poprawił wskazane elementy i 12 lutego zgłosił gotowość do uruchomienia I etapu systemu. Oznacza to formalne rozpoczęcie odbiorów. Po ich zakończeniu zostanie uruchomiony największy w Europie system roweru publicznego w całości składający się z rowerów elektrycznych.

Najpierw będzie odbierany system składający się z 1224 rowerów i 660 stacji. Odbędzie się rozruch testowy w warunkach możliwie zbliżonych do tych, w jakich będzie docelowo funkcjonował. Sprawdzane będą m.in. funkcje ważne dla użytkowników: działanie wspomagania roweru, zasięg baterii, system rezerwacji i wypożyczeń czy system płatności i rozliczeń.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (1)


niech żyje diesel

Komentarz #16051 dodany 2019-02-14 17:25:15

czekamy na huczne bankructwo jak w Sopocie. oby szybciej.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Elektromobilność
css.php
Copyright © 2024