Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot, zamawiający rowery miejskie Mevo, wskazuje na wciąż występujące problemy i zapowiada kary wynikające z niedotrzymania umowy. Operatorem systemu jest firma Nextbike.

O problemach z rowerami Mevo pisaliśmy już wielokrotnie. System miał ruszyć w listopadzie, ale wystartował dopiero w marcu. Już w pierwszy weekend po rozruchu konieczna była przerwa techniczna, a od kilku dni nie działają płatności i nie można tworzyć nowych kont.

Trójmiasto, dla którego Nextbike obsługuje system Mevo, odniosło się do problemów z rowerami miejskimi. Zainteresowanie wypożyczaniem jest ogromne, ale zauważalna dostępność nie spełnia oczekiwań. Dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot Michał Glaser zapowiada, że wykonawca będzie musiał liczyć się z karami umownymi.

Nextbike Polska zapewnia, że w ciągu najbliższych tygodni sytuacja powinna się poprawić. -Zdajemy sobie sprawę, że nie wszystko udało się nam zrobić od początku prawidłowo – pamiętajmy jednak, że nasze rozwiązanie to najbardziej innowacyjny w Polsce i w Europie system wypożyczania rowerów miejskich – powiedział Rafał Federowicz z Nextbike.

Wśród problemów, które dotykają system rowerów miejskich Mevo znajdują się:

  • długi czas ładowania rowerów i ich naprawy;
  • mała liczba dostępnych rowerów;
  • niewywiązywanie się z obowiązku relokacji rowerów przez Nextbike;
  • brak możliwości płatności za przejazdy.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

1 Komentarz

  1. Ja jestem ciekaw kiedy urzędasy będą płacić kary umowne za niewywiązywanie się z obietnic. Zastanawiam sie kti mógłby byc beneficjentem? ęto swiete krowy w III RP.

Skomentuj