1 / 18

Przy Zespole Szkół Specjalnych nr 105 w Poznaniu uroczyście otwarto ogród terapeutyczny “Cztery pory roku”. Ogród powstał na podstawie zwycięskiego projektu w konkursie “Inspiracje w przestrzeni”.

W 2018 r. miesięcznik “Zieleń Miejska” ogłosił konkurs “Inspiracje w przestrzeni” na projekt ogrodu terapeutycznego. W ramach współzawodnictwa wpłynęło 12 prac, spośród których kapituła wybrała jako najlepszy projekt “Cztery pory roku”. Dziś projekt wcielony w życie oddano do użytku przy Zespole Szkół Specjalnych nr 105 w Poznaniu.

– To wielkie wydarzenie dla szkoły. Przez ponad rok trwały przygotowania do utworzenia ogrodu terapeutycznego “Cztery pory roku”. Przedsięwzięcie udało się sfinansować ze środków zebranych przez członków Lions Club i grantu Lions Club International Foundation. Realizacja projektu udała się przy wsparciu wydziału oświaty, rady osiedla, ale także firm partnerskich – zaznaczyła podczas inauguracji ogrodu Katarzyna Przybył, dyrektor placówki.

– Tego typu miejsca są niezwykle potrzebne, szczególnie w naszej szkole, gdzie edukacja i zajęcia terapeutyczne wspomagające rozwój dzieci, właśnie mogą i powinny odbywać się w przyjaznych miejscach, gdzie bezpośrednio dzieci mają kontakt z przyrodą. To nie tylko edukacja czy terapia, ale także czas na relaks. – dodała Katarzyna Przybył.

Zagospodarowany ogród – również siłami uczniów i nauczycieli – będzie służył celom edukacyjno-wychowawczym, terapeutycznym, jak również zapewni wypoczynek uczniom oraz będzie służył lokalnej społeczności.

Konkurs „Inspiracje w przestrzeni” od 8 lat jest organizowany przez miesięcznik „Zieleń Miejska”. Jego celem jest wyróżnienie i promocja projektów architektonicznych kształtujących wysoką jakość przestrzeni publicznej oraz podnoszenie świadomości społecznej w zakresie przestrzeni publicznej. Konkurs jest skierowany do projektantów, architektów, urbanistów, ale także do uczniów techników, studentów i absolwentów kierunków związanych z architekturą krajobrazu i kształtowaniem terenów zieleni.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj