Rekordowy zakup Kolei Mazowieckich. Aż 2,2 mld zł na nowe pociągi

Rekordowy zakup Kolei Mazowieckich. Aż 2,2 mld zł na nowe pociągi
szp
22.01.2018, o godz. 8:30
czas czytania: około 2 minut
0

Koleje Mazowieckie kupiły 71 pociągów za ponad 2,2 mld zł. To największa w historii polskich spółek kolejowych jednorazowy zakup taboru. Umowę podpisano z firmą Stadler.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Oferty na dostarczenie pociągów złożyło trzech producentów: Newag, konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz Stadler – zwycięzca przetargu. – Dzisiejsza umowa jest swego rodzaju przełomem. Wierzę, że ten zakup przełoży się na jeszcze większą satysfakcję tych, dla których to wszystko robimy – naszych podróżnych – podkreślił Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

Jak podkreślają przedstawiciele KM, umowa stanowi kolejny impuls rozwojowy dla przewoźnika, który dziś dysponuje 317 składami. Wszystkie nowe pojazdy zakupione w ramach umowy zostaną wyprodukowane przez siedlecki zakład Stadler Polska.

– To zamówienie cieszy nas niezmiernie również dlatego, że dzięki niemu oraz zamówieniu na tramwaje dla Krakowa planujemy utworzyć w naszym zakładzie w Siedlcach nowe miejsca pracy – mówił podczas podpisywania umowy Christian Spichiger, prezes zarządu Stadler Polska.

Pociągi “Flirt” mają osiągać prędkość 160 km/h. Zostaną wyposażone w systemy klimatyzacji i dostępu do internetu, urządzenia informacji, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, mocowania wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej czy defibrylatory AED.

Pojazdy zostaną dostarczone w kilku transzach. Około 60 trafi na tory w Warszawie i 39 ościennych gminach, pozostałe będą jeździły wokół Radomia. Pierwsze sześć wyjedzie na tory do końca 2018 r., kolejne 10 – w roku 2019 r. Ostatnie, sukcesywnie, do końca roku 2022.

Koleje Mazowieckie starają się dofinansowanie do tej inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020. Jego poziom to 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych przeznaczonych na zakup taboru, symulatora jazdy pociągiem, szkolenia pracowników oraz pakiety pozderzeniowo-naprawcze.

Źródła: www.mazowieckie.com.pl, www.mazovia.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024