Rozpoczęła się przebudowa stacji Olsztyn Główny

Rozpoczęła się przebudowa stacji Olsztyn Główny
PAP/jw
13.04.2022, o godz. 12:20
czas czytania: około 2 minut
0

PKP Polskie Linie Kolejowe przystąpiły do rozbiórki pierwszego peronu na stacji Olsztyn Główny. Roboty prowadzone są też na torach i sieci trakcyjnej. Inwestycja za ok. 400 mln zł ma zapewnić sprawne podróże w stolicy Warmii i Mazur- podała spółka.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Jak poinformowały PKP PLK we wtorek w komunikacie, stacja będzie pozbawiona barier architektonicznych. Zakres prac wymaga wprowadzenia od kwietnia zmian w komunikacji pociągami do Elbląga. Przy utrzymanym ruchu pociągów prowadzone są intensywne prace na stacji Olsztyn Główny. Na budowie pracuje kilkadziesiąt specjalistycznych maszyn. W pracach uczestniczy około 130 pracowników wykonawcy.

Demontaż i zmieniona trasa

Demontowane są stare tory, podkłady, elementy sieci trakcyjnej. Pracownicy rozbierają peron nr 4. Od 14 kwietnia rozpoczną się prace na torach w okolicy wiaduktu drogowego na ul. Limanowskiego. Zamontowane będą rozjazdy, które m.in. zapewnią lepszą obsługę nowego przystanku Olsztyn Śródmieście.

W związku z inwestycją wprowadzone zostaną zmiany w komunikacji z Olsztyna Głównego w stronę Olsztyna Gutkowa i do Elbląga. Prace zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy i ustalone z przewoźnikami.

Od 14 kwietnia pociągi dalekobieżne PKP Intercity łączące Olsztyn z Trójmiastem pojadą trasą zmienioną przez Ostródę i Iławę. Na dotychczasowej trasie przez Morąg, Elbląg i Malbork wprowadzona będzie autobusowa komunikacja zastępcza. Pociągi regionalne PolRegio do Elbląga i Malborka będą rozpoczynały i kończyły bieg na przystanku Olsztyn Likusy. Na odcinku Olsztyn Likusy – Olsztyn Główny podróżnych przewiozą autobusy.

Bezpiecznie i bez barier architektonicznych

Jak wskazała spółka PKP PLK, dzięki modernizacji stacji Olsztyn Główny osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp do peronów. Ułatwieniem będą też windy oraz schody ruchome. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku.

Zabytkowe wiaty zostaną poddane renowacji, z zachowaniem ich historycznego charakteru.

Inwestycja przewiduje również dodatkowy dostęp na perony od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej. PLK wybudują nowe przejście podziemne o długości 140 metrów – o 100 metrów dłuższe niż obecne.

Prace przewidują wymianę ok. 30 km torów, 116 rozjazdów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Docelowo o bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadba lokalne centrum sterowania w Olsztynie.

Kiedy koniec inwestycji?

Przebudowa stacji Olsztyn Główny jest kolejnym etapem projektu “Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn”. Wartość przebudowy stacji Olsztyn Główny to 382,1 mln zł netto. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2024 roku. Przebudowa stacji jest dofinansowana w wysokości 126,8 mln zł z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024