Otwarcie ofert odbyło się miesiąc temu. Najkorzystniejszą przedstawiło konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź i Gülermak z siedzibą w Warszawie. Oferta opiewa na kwotę niemal 380 mln zł. Konsorcjum firm Torpol z Poznania i Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor z Zawiercia zaproponowało niecałe 491,5 mln zł.
Oba konsorcja zadeklarowały udzielenie 96-miesięcznej gwarancji i skrócenie terminu wykonania części tramwajowej o trzy miesiące. O wygranej Gülermak zdecydowała cena.
Jak informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie, choć w Wieloletniej Prognozie Finansowej miasto miało zarezerwowane na tę inwestycję 422 mln zł, to kosztorys inwestorski opiewał na kwotę 330 mln zł.
– Po konsultacjach z jednostkami miejskimi i w świetle obecnej sytuacji na rynku budowlanym, Miasto Poznań zdecydowało się zwiększyć kwotę przeznaczoną na realizację tej zadania do kwoty, jaką zaproponowało konsorcjum firm Gülermak z Ankary oraz Mosty Łódź i Gülermak z siedzibą w Warszawie – czytamy w komunikacie.
Pierwszy etap budowy tramwaju na Naramowice obejmuje budowę trasy tramwajowej wraz z układem drogowym od pętli Wilczak do Naramowic. Ze względu na wartość i dofinansowanie ze środków unijnych inwestycja będzie podlegała kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Komentarze (0)