Sześć z nowych autobusów to pojazdy, które muszą mieć 11-12 metrów długości, a 15 kolejnych – 17-18 metrów. Te ostatnie mają trafić do Poznania do 16 grudnia 2019 r., pozostałe – do końca lutego 2020 r.
Autobusy elektryczne były testowane w Poznaniu w 2017 r. – Jest w tych autobusach wiele rozwiązań, które od pewnego czasu stały się już standardem w naszych kolejnych przetargach – mówił Marek Grzybowski, zastępca prezesa ds. technicznych MPK Poznań, wskazując choćby na klimatyzację, monitoring, oświetlenie LED, dodatkowe miejsce dla wózka dziecięcego czy ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami.
Na zakup przegubowców Poznań otrzyma 38,3 mln zł dofinansowania w ramach projektu „Korekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje” wartego w sumie 107 mln zł. Zakup sześciu pozostałych pojazdów zostanie dofinansowany z programu Gepard.
Dodatkowo, jeszcze w 2018 r., do Poznania ma zostać dostarczonych 50 tramwajów niskopodłogowych oraz i 37 autobusów niskoemisyjnych.
Źródło: poznan.pl
Komentarze (0)