Południowa obwodnica Ostrołęki i nowy most zostaną włączone do sieci dróg wojewódzkich.
Inwestycja pozwoli na bezpośrednie połączenie drogi z Ostrowi Mazowieckiej (droga wojewódzka nr 627 Ostrołęka – Sokołów Podlaski) do Przasnysza i Makowa Mazowieckiego (drogi wojewódzkie nr 544 Brodnica – Ostrołęka i nr 626 Nowa Wieś – Maków Mazowiecki).
75 mln zł od samorządu
Miasto opracowało już dokumentację i jest gotowe do rozpoczęcia robót. Szacowana wartość inwestycji to 200 mln zł. Samorząd województwa mazowieckiego przeznaczył na ten cel 75 mln zł (15 mln zł w 2025 r., 30 mln zł w 2026 r. i 30 mln zł w 2027 r.).
– To ogromne dofinansowanie, ale trzeba pamiętać, że inwestycje drogowe, zwłaszcza takie jak ta w Ostrołęce, wiążą się z gigantycznymi wydatkami dla samorządów lokalnych. A te często nie mają na nie wystarczających środków. Dlatego postanowiliśmy pomóc Ostrołęce w budowie obwodnicy i mostu, przekazując miastu aż 75 mln zł – podkreślił marszałek Adam Struzik.
Zmiana układu drogowego
Władze Ostrołęcki pozyskały 60 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, pozostała kwota będzie pochodzić z budżetu miasta.
– Wsparcie udzielone przez samorząd województwa mazowieckiego na budowę południowej obwodnicy jest historyczną decyzją. Po prawie 20 latach Ostrołęka ma szansę zrealizować inwestycję, która zmieni układ drogowy miasta, a jednocześnie rozwiąże problemy komunikacyjne w jego ścisłym centrum. Jest ona kluczowa dla rozwoju Ostrołęki – zaznaczył prezydent Ostrołęki Paweł Niewiadomski.
Samorząd Mazowsza dofinansuje również prace budowlane przy drugim moście na Narwi – łączącym gminy Rzewnie (miejscowość Nowe Łachy) i Rząśnik (miejscowość Nowy Lubiel). Władze regionu przekażą gminie Rzewnie w sumie 40 mln zł (10 mln zł w 2024 r. i po 15 mln zł w 2025 r. i 2026 r.) na tę inwestycję.
Komentarze (0)