Sosnowiec finalizuje unijny projekt dotyczący remontów przejść podziemnych

Sosnowiec finalizuje unijny projekt dotyczący remontów przejść podziemnych
15.04.2020, o godz. 16:35
czas czytania: około 2 minut
0

Sosnowiecki samorząd rozpoczyna przebudowę jednego z największych przejść podziemnych - chodzi o przejście pod rondem Zagłębia Dąbrowskiego, znanym też jako rondo Edwarda Gierka. To ostatnia taka inwestycja w ramach wartego ponad 25 mln zł unijnego projektu komunikacyjnego.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Jak poinformował 14 kwietnia rzecznik sosnowieckiego samorządu Rafał Łysy, miasto podpisało umowę z wykonawcą prac pod rondem – firmą Ambet stojącą na czele konsorcjum, które w czwartym przetargu na te roboty zaoferowało cenę 6,2 mln zł. W poprzednich postępowaniach niektóre ceny przekraczały 9 mln zł. Prace przewidziano na 14 miesięcy.

W ramach wykonywanych prac przy przebudowie przejścia podziemnego ma być utworzony również mały węzeł przesiadkowy. Zaplanowano tez wykonanie nowych posadzek w tunelu i schodów z zadaszeniami, montaż platform dla osób z niepełnosprawnościami, kamer i głośników oraz zatoki autobusowej przy istniejącej już stacji roweru miejskiego. Całość kolorystycznie ma nawiązywać do barw Zagłębia Dąbrowskiego.

Podobnie, jak w przypadku modernizacji innych przejść, również do tego ronda dobudowane zostaną fragmenty dróg rowerowych. W tym przypadku będą to odcinki wzdłuż ul. 1 Maja do ul. Małachowskiego oraz od ul. 1 Maja przez ul. Ostrogórską (wraz z przebudową chodnika). To zapewni rowerzystom dojazd od strony ul. 1 Maja do centrum miasta.

Sosnowieckie przejścia podziemne są modernizowane od kilku lat – dotychczas przeprowadzono inwestycje o łącznej wartości niemal 40 mln zł. Do większości tych prac miasto dostało dofinansowania w konkursach dot. transportu niskoemisyjnego, rozdysponowujących środki w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT – to instrument Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego, w którym w znacznej mierze o podziale dostępnych środków decydują samorządy lokalne).

Dotąd, w pierwszym etapie unijnego projektu modernizacji infrastruktury transportowej, Sosnowiec – w ramach szacowanego na 67 mln zł projektu (przy dotacji na poziomie około 56 mln zł) – przebudował ul. 3 Maja w ścisłym centrum (wraz z wytyczeniem buspasów), wyremontował siedem przejść podziemnych, a także zbudował ponad 20 km dróg rowerowych i uruchomił zalążek sieci wypożyczalni rowerów.

Dzięki otrzymanemu pod koniec 2018 r. kolejnemu dofinansowaniu, w projekcie szacowanym na 26,5 mln zł miasto remontuje pięć kolejnych przejść podziemnych, buduje 13 stacji rowerowych i kilka kilometrów dróg rowerowych.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024