Stacje ładowania i samochody elektryczne w Katowicach. Posłużą m.in. na COP24

Stacje ładowania i samochody elektryczne w Katowicach. Posłużą m.in. na COP24
sm
27.11.2018, o godz. 15:02
czas czytania: około 2 minut
0

23 stacje ładowania i 20 samochodów elektrycznych to podstawa uruchamianego w Katowicach przez Tauron i ING Bank Śląski systemu elektromobilności. Projekt ma służyć mieszkańcom, przedsiębiorcom i turystom odwiedzającym Katowice, a także gościom szczytu klimatycznego COP24.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Sieć terminali do ładowania samochodów elektrycznych składa się z czterech szybkich stacji ładowania (DC) oraz 19 przyspieszonego ładowania (AC). Lokalizacja stacji jest tak zaplanowana, że po całym mieście można bez obaw jeździć samochodem elektrycznym. Ładowarki są już dostępne dla kierowców aut elektrycznych.

Stacje usytuowane są w centrum miasta m.in. przy Międzynarodowym Centrum Kongresowym czy Hotelu Vienna House. Ze wszystkich terminali kierowcy samochodów elektrycznych mogą korzystać bezpłatnie.

– Uruchomiony przez nas program to pierwszy krok ku budowie miasta przyszłości. Rozwiązania z obszaru Smart City, które tworzymy w spółce Tauron Dystrybucja Serwis powinny ułatwić życie w mieście – mówi Michał Koszałka z Tauron.

Od 3 grudnia Tauron i ING Bank Śląski udostępnią mieszkańcom i gościom odwiedzającym Katowice dziesięć samochodów elektrycznych – pięć BMW i3 i pięć Renault Zoe. Chętni na wypróbowanie  pojazdów będą mieli do dyspozycji aplikację testową eCar od Tauron, która pozwoli wypożyczyć, uruchomić i oddać samochód. Tego samego dnia pięć samochodów – e-Golf i pięć Nissanów Leaf drugiej generacji, zostanie udostępnionych uczestnikom szczytu klimatycznego COP24.

Projekt realizowany w Katowicach to dla Taurona początek budowy oferty dotyczącej elektromobilności. System ładowarek i sprzężona z nim usługa car-sharingu traktowane są jako pilotaż i okazja do zebrania doświadczeń.

W Katowicach będą testowane samochody czterech najpopularniejszych w Polsce marek samochodów elektrycznych, a także ładowarki różnych producentów. Ma to pozwolić na sprawdzenie funkcjonowania całego systemu w różnych konfiguracjach i ocenę wpływu ładowania samochodów elektrycznych na pracę sieci elektroenergetycznych w rzeczywistych warunkach.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Elektromobilność
css.php
Copyright © 2024