Reklama

AD1A EGOE [27.03-27.04.24]

Technologiczna innowacja w Wiedniu. Autobusy bez kierowcy w komunikacji miejskiej

Technologiczna innowacja w Wiedniu. Autobusy bez kierowcy w komunikacji miejskiej
gj
12.05.2017, o godz. 15:55
czas czytania: około 2 minut
0

Bezzałogowe autobusy mają od 2019 r. kursować na liniach miejskich w nowej dzielnicy Wiednia, Seestadt Aspern.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B KUBOTA 04.03-04.04.24

Latem 2017 r. rusza w Wiedniu projekt badawczy mający na celu wprowadzenie inteligentnych, bezzałogowych autobusów do komunikacji miejskiej. Środki finansowe na rozwój projektu, który ma zwiększyć wydajność oraz niezawodność działania pojazdów bezzałogowych pochodzą z austriackiego Ministerstwa Transportu.

Na pierwszej w pełni automatycznej trasie w Wiedniu kursować ma mały autobus Navya Arma. Oferuje on miejsce dla maksymalnie 11 pasażerów, a napędzany jest silnikiem elektrycznym. Już dzisiaj pokonuje różne trasy próbne, ale zanim tym małym autobusem pojadą pasażerowie, muszą zostać podjęte pewne kroki m.in. dotyczące wszelkich czynników technologicznych i uregulowań prawnych.

Przy projekcie auto.Bus Seestadt współpracują: Wiener Linien czyli Wiedeńskie Linie Komunikacyjne, Austrian Institute of Technology, KFV-Kuratorium Bezpieczeństwa Transportu, TÜV Austria jak również Siemens AG Austria oraz francuski producent autobusów NAVYA. Sama liczba partnerów konsorcjum świadczy o kompleksowości przedsięwzięcia.

Zrównoważony wzrost wydajności i zwiększenie bezpieczeństwa bezzałogowych pojazdów są priorytetowe. Ich osiągnięcie pozwoli na uruchomienie linii autobusowej w dzielnicy Wiednia Seestadt Aspern w realnych warunkach – z przystankami, rozkładem jazdy i prawdziwymi pasażerami. Równie ważne co dalszy rozwój sensoryki są akceptacja ze strony pasażerów, wypracowanie niezbędnych warunków ramowych jak również funkcjonalne bezpieczeństwo i zabezpieczenie wykorzystywanych systemów IT.

Te aspekty będą badane w trakcie projektu, aby ostatecznie umożliwić włącznie autobusów bezzałogowych do zróżnicowanego systemu transportu austriackiej stolicy. Seestadt Aspern to najmłodsza dzielnica Wiednia wybudowana na północnym wschodzie miasta i pierwszy zakrojony na tak dużą skalę projekt urbanistyczny opierający się na ideach smart city.

Powstające tam budynki, takie jak np.: pierwszy na świecie drewniany wieżowiec, mają wykorzystywać najnowsze technologie i odnawialne źródła energii. Dopełnieniem idei smart city w Seestadt Aspern ma być zrównoważony i inteligentny transport publiczny wykorzystujący m.in. autobusy bezzałogowe.

Źródło: Kurier PAP

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Smart city
css.php
Copyright © 2024