To był rekordowy rok dla rowerów miejskich w Polsce

To był rekordowy rok dla rowerów miejskich w Polsce
jwo
19.12.2017, o godz. 8:38
czas czytania: około 2 minut
0

Już 1,36 miliona Polaków korzysta z rowerów publicznych w całej Polsce. Tylko w tym sezonie rowery wypożyczono niemal 11 milionów razy. To absolutny rekord w siedmioletniej historii rowerów miejskich w naszym kraju.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Do sieci Nextbike Polska – największego operatora rowerów miejskich w Polsce – należy aż 28 miast. W tym roku można w nich było wypożyczyć 12 tysięcy rowerów. – Aż żal kończyć taki sezon – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.

– Tylko w tym roku dołączyło do nas ponad 420 tysięcy nowych użytkowników. Z rowerów publicznych w Polsce korzysta już ponad 1,36 miliona osób. To naprawdę dużo, biorąc pod uwagę fakt, że w miastach, w których jesteśmy, mieszka łącznie ponad 6,4 milionów Polaków – dodaje Wojtkiewicz.

Rekordowe Poznań, Warszawa i Wrocław

Najdłużej, bo aż do niedzieli 17 grudnia, z rowerów mogli korzystać mieszkańcy Poznania. Początkowo planowano zakończyć sezon już 30 listopada, jednak popularność rowerów publicznych wśród poznaniaków (ponad milion wypożyczeń w sezonie) sprawiła, że został on przedłużony o ponad dwa tygodnie. W tym sezonie rowery Nextbike przejechały ponad 21 milionów kilometrów.

Tegoroczne liczby robią tym większe wrażenie, jeśli porówna się je z wynikami za lata poprzednie. W 2014 r. rowery Nextbike wypożyczono w Polsce 2,9 mln razy, w 2015 r. – 3,9 mln razy, rok temu – 6,5 mln razy, a w tym sezonie – aż 10,86 mln.

Najlepszym miesiącem pod względem liczby wypożyczeń był czerwiec. Przez 30 dni rowery Nextbike zostały wypożyczone 1 797 729 razy. Rekordowym dniem był piątek, 19 maja. Jednego dnia dokonano wtedy 84 756 wypożyczeń.

Najpopularniejszy rower jeździł w tym roku po Warszawie. Przez dziewięć miesięcy skorzystano z niego aż 2131 razy.

Rowery w kolejnych miastach

W 2017 r. liczba systemów Nextbike Polska podwoiła się. Obok 14 już działających, doszło 14 nowych: w Gliwicach, Radomiu, Kołobrzegu, Kaliszu, Szamotułach, Ostrowie Wielkopolskim, Częstochowie, Piasecznie, Pruszkowie, Tychach, Pszczynie, Zgierzu, Siedlcach i Kędzierzynie-Koźlu.

– Wokół największych polskich miast – Warszawy, Lublina, Białegostoku, Łodzi, Poznania, Katowic – tworzą się systemy aglomeracyjne. To praktyczna realizacja idei MaaS (Mobility-as-a-Service), czyli dostępu do usług zintegrowanego, intermodalnego systemu transportu publicznego – tłumaczy Tomasz Wojtkiewicz.

Rowery miejskie powrócą na ulice polskich miast na wiosnę.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024