Poprzedni wybór, którego gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dokonał w marcu, został ostatecznie unieważniony na skutek orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiło wówczas włoskie konsorcjum, które za projekt i budowę 10,26 km trasy zaproponowało cenę 324,9 mln zł.
Krajowa Izba Odwoławcza w swoim orzeczeniu nakazała ponowne zbadanie oferty włosko-polskiego konsorcjum. W następstwie GDDKiA unieważniła procedurę wyboru, a we wtorek, 17 kwietnia, wybrała tę złożoną przez Budimex. Na odwołania od decyzji jest 10 dni.
Budimex zamierza zaprojektować i zbudować odcinek między Luzinem a Szemudem za ponad 335,8 mln zł. Inwestycja ma potrwać 34 miesiące. Odcinek Trasy Kaszubskiej Luzino – Szemud (z węzłem) będzie się łączył z odcinkiem do Gdyni.
Jak informuje GDDKiA dla Trasy Kaszubskiej postępowanie przetargowe trwa również na budowę odcinka między Bożympolem Wielkim a Luzinem liczącym 10,4 km.
Budowa na odcinku Gdynia – Bożepole Wielkie (około 42 km) to z kolei część większej inwestycji drogowych na północy kraju. W Ministerstwie Infrastruktury pojawił się plan, by fragment z Bożegopola Wielkiego do Sianowa (w Zachodniopomorskiem) powstał w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Komentarze (0)