Nie ma takiego narzędzia do realizowania celów organizacji, które zastąpiłoby skuteczną komunikację. To dzięki odpowiednio dobranym sposobom komunikowania się, budowania relacji z kontrahentami, klientami, mieszkańcami czy słuchaczami tworzymy swój wizerunek, projektujemy sposoby perswazji i dochodzenia do konsensusu. Forum Komunikacji w Gospodarce Komunalnej zostało zorganizowane po to, aby poszerzyć wiedzę tych, którzy chcą osiągać sukcesy w swojej działalności.
Startujemy z bloków
Przez dwa dni (14-15 kwietnia) eksperci, praktycy oraz przedstawicieli firm, organizacji i samorządów będą omawiać, analizować i wyciągać wnioski, dzięki którym sposoby komunikacji staną się ważnym narzędziem w drodze do osiągania wyznaczonych celów samorządów i przedsiębiorstw komunalnych.
Dzisiaj (14 kwietnia) od rana zebrani w sali konferencyjnej Aparthotelu będą uczestniczyć w trzech blokach tematycznych, nawiązujących kolejno do problematyki komunikacji w sytuacjach kryzysowych i budowaniu relacji z lokalnymi społecznościami, komunikacji jako narzędzia realizacji celów organizacji i wreszcie nowoczesnym technologiom w komunikacji.
Każdy z bloków poprzedzi wystąpienie eksperta, który wprowadzi do tematu i uruchomi pojęcia, jakimi posłużą się w dalszej części paneliści. To w gronie szefów firm, samorządowców, osób zajmujących się komunikacją i przekazem w swoich organizacjach będą odbywały się dyskusje poświęcone temu jak przeciwdziałać sytuacjom konfliktowym, jak rozmawiać z mieszkańcami w sytuacjach kryzysowych. Doświadczeni eksperci podpowiedzą również co trzeba wiedzieć o konsultacjach społecznych. Analizie poddane zostaną też konkretne sytuacje (case study). Ważne odpowiedzi będą dotyczyć również sposobów budowania relacji z mieszkańcami, współpracy z mediami czy strategii PR i promocji. Nawiązując do najnowszych osiągnieć z obszaru technik komunikacyjnych, zastanowimy się też np. jak i kiedy wykorzystywać sztuczną inteligencję.
Niniejszym w dniu jutrzejszym popracujemy wzrokiem, głosem i krokiem
Następnego dnia czyli 15 kwietnia nastąpi zmiana formuły wydarzenia na warsztatową – podczas praktycznych zajęć uczestnicy nie tylko poznają ale też przećwiczą sposoby, techniki i zasady komunikacji. Trenerzy prowadzący warsztaty, opowiedzą jak pisać i mówić, żeby zaciekawiać, żeby unikać błędów językowych i zwykłych semantycznych potworków.
W ramach warsztatów odbędą się też zajęcia, w ramach których uczestnicy Forum dowiedzą się jak pracować nad dykcją, nad właściwym używaniem głosu oraz doborem skutecznego komunikowania głosem odpowiednich przekazów, stanów, tudzież emocji.
Istotną cechą i umiejętnością jest też autoprezentacja i sztuka budowania relacji z audytorium. Uczestnicy Forum komunikacji poszerzą świadomość i wiedzę na temat komunikacji w sytuacjach wystąpień publicznych, wykorzystywania jej aspektów werbalnych i niewerbalnych. Dowiedzą się też jak zwracać się do słuchowców, wzrokowców i kinestetyków, co to jest kotwica konferencyjna, jak z niej korzystać i dlaczego w czerwonej sukience idziemy – czy mamy taki zamiar, czy nie – na „wojnę”.
Zachęcamy do śledzenia relacji z Forum komunikacji. Bądą się one sukcesywnie pojawiały na Portalu Komunalnym w Sekcji: Forum Komunikacji 2025
Komentarze (0)