Reklama

ad1a stihl [02.10-22.10.24]

W Białymstoku powstaje Intermodalny Węzeł Komunikacyjny

W Białymstoku powstaje Intermodalny Węzeł Komunikacyjny
R.G.
07.09.2023, o godz. 8:07
czas czytania: około 2 minut
0

Na 31 października br. wyznaczono termin zakończenia przebudowy ulic przy nowopowstałym centrum przesiadkowym w sąsiedztwie dworców PKP i PKS w Białymstoku. Finalnym efektem ma być powstanie w Białymstoku Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Przebudowa ulic, budowa centrum przesiadkowego, a także zakup nowych autobusów elektrycznych to składowe większego projektu, którego celem jest utworzenie w Białymstoku Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego.

W ramach tego działania powstać ma również tunel pieszo-rowerowy na potrzeby pasażerów, którym będzie można – pod torami – dostać się bezpośrednio na kolejowe perony.

– Sukcesywnie kończymy inwestycję związaną z układem drogowym – wyjaśnia wiceprezydent Białegostoku Przemysław Tuchliński. – Całościowe zakończenie tego segmentu przedsięwzięcia planowane jest na 31 października bieżącego roku, a wraz z końcem prac na poszczególnych ulicach, do centrum wprowadzane będą kolejne autobusy miejskie. Finalnym efektem realizacji tego przedsięwzięcia będzie centrum komunikacyjne łączące różne rodzaje komunikacji krajowej, regionalnej i miejskiej.

Dodajmy, że równolegle PKP PLK, prowadzi modernizację stacji kolejowej Białystok.

Kolejne autobusowe linie

Wraz z oddawaniem do użytku białostockich ulic o zmodernizowanym przebiegu, zwiększać się będzie liczba autobusów komunikacji miejskiej zatrzymujących się na przystankach w obrębie nowego centrum przesiadkowego.

Na obecnym etapie, od 1 września br., zatrzymują się tam autobusy trzech linii Białostockiej Komunikacji Miejskiej (BKM): nr 100, 107 i 22.

W nowym centrum przesiadkowym zainstalowano już przystanki i miejsca postojowe dla autobusów miejskich.

Zieleń i retencja wody

Ważnym elementem prac nad tworzeniem nowego centrum przesiadkowego są nasadzenia zieleni, a także budowa podziemnej infrastruktury do odprowadzania i retencji wody.

Powierzchnia, na której powstaje centrum przesiadkowe w Białymstoku, obejmuje aż 18 tysięcy metrów kwadratowych, z czego 3 tys. metrów kw. to tereny zielone – głównie nasadzenia bylin.

135 mln zł z funduszy UE

Całość kosztów kwalifikowanych budowy Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego w Białymstoku to 180 mln zł, z czego 135 mln zł to środki z funduszy Unii Europejskiej. Przy czym, koszt budowy samego centrum przesiadkowego to kwota rzędu 17 mln zł.

Nowy białostocki Intermodalny Węzeł Komunikacyjny ma się przyczynić do rozwoju transportu miejskiego, płynnej komunikacji w centrum miasta, a także usprawnienia transportu publicznego w integracji z komunikacją pieszą, rowerową, samochodową i kolejową. Kolejny cel to poprawa bezpieczeństwa komunikacyjnego.

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

AD1A Forum Recyklingu 2024 [04.07-14.10.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.
Reklama

ad3b zm MSO [12.08-16.10.24]

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Gospodarka i samorząd
css.php
Copyright © 2024