„Na początek, przez tydzień przewidujemy testy bez pasażerów, następnie (aż do połowy grudnia, z opcją przedłużenia do 22 grudnia) ze wszystkimi zainteresowanymi sprawdzeniem możliwości pojazdu” – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta w Gliwicach.
Rektorat i Wieża Magów
Trasa prowadzi od Rektoratu, przez Wydział Elektryczny (przystanek Skrzyżowanie Tysiąca Możliwości), po Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki Politechniki Śląskiej (Wieża Magów). Nazwy przystanków zostały wyłonione w konkursie zorganizowanym przez Politechnikę Śląską. Przejazd zajmuje ok. 15 minut
Pojazd ma blisko 5 m długości i waży blisko 3 tony. Jest wyposażony w baterię o pojemności 58 kWh, której czas ładowania do 80% z ładowarki plug-in wynosi ok. 30 minut. Pojazd korzysta z map w wysokiej rozdzielczości przygotowanych do jazdy autonomicznej, które dostarczają precyzyjnych informacji o lokalizacji i obszarze przejazdu minibusa.
„Wszystkie manewry monitorowane są przez moduł nadzoru, którego zadaniem jest ciągłe utrzymywanie bezpieczeństwa pojazdu” – informuje Urząd Miasta w Gliwicach.
Przyszłe zastosowanie
Pojazd autonomiczny Blees BB-1 porusza się z zadaną prędkością, która zapewnia bezpieczeństwo przejazdu na trasie testów. System autonomii stale dostosowuje różne parametry, takie jak prędkość, przyspieszenie, zwalnianie i odśrodkowe przyspieszenie. Wszystko to aby zapewnić pasażerom wygodę. Pojazd jest wyposażony w szereg czujników obejmujących cały obszar wokół pojazdu. W ten sposób zapewniają jego lepszą orientację w terenie oraz w bieżącej sytuacji na drodze.
„Testy Blees BB-1 w Gliwicach to ważny krok na drodze do wprowadzenia autonomicznych minibusów w komunikacji zbiorowej. W przyszłości tego typu pojazdy będą uzupełnieniem transportu publicznego, realizując przewozy na obszarach, gdzie obecnie jest to niemożliwe lub nieefektywne. W ten sposób zwiększy się dostępność komunikacji publicznej dla wszystkich mieszkańców” – podał gliwicki Urząd Miasta.
Komentarze (0)