W porównaniu z czerwcem 2018 r. w czerwcu 2019 r. w Krakowie odnotowano wyraźny wzrost zainteresowania rowerami jako środkami lokomocji. Na ul. Mogilskiej ruch rowerowy wzrósł o 11 proc., Wadowickiej – o 12 proc., Smoleńsk – 13 proc., na bulwarach – 17 proc., przy Dworcu Głównym – 20 proc., Monte Casino – 40 proc., ul. Tynieckiej – o 45 proc., Wielickiej – o 68 proc, a na Kotlarskiej aż o 132 proc. – wymieniają przedstawiciele urzędu miasta.
W stolicy Małopolski istnieją aktualnie 221 kilometry infrastruktury rowerowej (kontrapasy, ścieżki pieszo-rowerowe, przejazdy rowerowe, drogi dla rowerów). W budowie jest trasa wzdłuż ul. Armii Krajowej do granic miasta oraz na południu – od Kazimierza do ul. Kamieńskiego.
W planach na najbliższe lata jest budowa kolejnych siedmiu tras. Powstaje również plan budowy ścieżek rowerowych wzdłuż rzek w Krakowie w ramach projektu „Wisła łączy”. Dzięki niemu ma powstać ponad 50 km tras pieszo-rowerowych oraz kajakowych wzdłuż Wisły i jej dopływów łączących w nowy sposób różne rejony Krakowa.
Miasto od 2017 r. organizuje akcję „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca… i tak w kółko”, która ma zachęcać krakowskich pracowników do korzystania z rowerów podczas codziennych podróży do i z pracy. Akcja adresowana jest szczególnie do kierowców. W ubiegłym roku w kampanii uczestniczyło ponad 80 pracodawców.
Od 2013 r. Kraków realizuje projekt STARS “Rowerem do szkoły”. W tym roku w projekcie biorą udział 34 krakowskie szkoły samorządowe. W ramach projektu organizowane są m.in. bezpieczne przejazdy rowerowe, wycieczki i lekcje edukacyjne oraz zajęcia doskonalące technikę jazdy.
Komentarze (0)