Dokument dotyczący wdrożenia systemu Słupski Rower Miejski (SRM) podpisali prezydent miasta Krystyna Danilecka-Wojewódzka i przedstawiciel spółki Geovelo ze Szczecina, która zajmie się uruchomieniem, zarządzaniem i kompleksową eksploatacją systemu.
Zgodnie z zamówieniem, firma realizować będzie zadanie przez najbliższe dwa sześciomiesięczne sezony za kwotę ponad 576 tys. zł. W 2021 r. na uruchomienie systemu ma 30 dni od dnia podpisania umowy, czyli od 7 maja. Natomiast w 2022 r. sezon SRM ma trwać od 1 maja do 31 października.
SRM składać się będzie z 10 stacji głównych zlokalizowanych przy: pl. Zwycięstwa 3, rondzie Staromiejskim, al. Wojska Polskiego, ul. Tuwima/Wileńska, ul. 11 Listopada/Bitwy Warszawskiej, ul. Szczecińska/Małcużyńskiego, al. 3 Maja/MCK, ul. Arciszewskiego/Racławicka, ul. Hubalczyków/Szpital oraz ul. Westerplatte/Akademia Pomorska. System zakłada także utworzenie 10 stacji uzupełniających.
Operator wyposaży SRM w 100 rowerów czwartej generacji. Wypożyczenie roweru będzie możliwe po zawarciu umowy użytkownika z operatorem w systemie informatycznym, rejestracji indywidualnego konta w aplikacji systemu i zasileniu go opłatą aktywacyjną w kwocie 10 zł.
Regulamin korzystania z SRM wraz z cennikiem jest w trakcie opracowywania. Z zapisów zamówienia wynika jednak, że operator za każde rozpoczęte 30 minut będzie mógł pobrać maksymalnie 1,5 zł i nie więcej niż 10 zł na dzień. Natomiast miesięczny abonament nie może kosztować więcej niż 50 zł, trzymiesięczny więcej niż 100 zł, a koszt rocznego to maksymalnie 200 zł.
Każdy z abonamentów musi umożliwić co najmniej dwukrotne wypożyczenie roweru w ciągu jednego dnia na czas nie krótszy niż jedna godzina. W cenniku mają się znaleźć także dodatkowe opłaty za niewłaściwe zachowanie użytkownika, w tym pozostawienie roweru poza miejscem postoju.
Słupsk 30 kwietnia rozstrzygnął przetarg na uruchomienie, zarządzanie o kompleksową eksploatację SRM w latach 2021-2022. Z czterech ofert wybrano tę z najniższą ceną złożoną przez spółkę Geovelo ze Szczecina. Najwyższą cenę zaproponowała firma Comdrev ze Szczecinka, która zadanie chciała realizować za ponad 1,3 mln zł, podczas gdy słupski magistrat na sfinansowanie zamówienia przeznaczył 600 tys. zł, po 300 tys. zł w 2021 r. i 2022 r. To było trzecie podejście do SRM w obecnej kadencji samorządu. Przed rokiem z przetargu zrezygnowano ze względu na pandemię.
Komentarze (0)