W centrum Warszawy, przy skrzyżowaniu Alei Jerozolimskich i al. Jana Pawła II, stanął pierwszy w Polsce billboard będący jednocześnie filtrem powietrza. instalacja jest w stanie pochłonąć zanieczyszczenia emitowane przez 90 tys. samochodów rocznie.

Dzięki technologii trzech warstw siatki oczyszczającej The Breath opracowanej przez włoskich naukowców billboard absorbuje cząsteczki takich zanieczyszczeń jak: tlenki azotu, siarki, a także ben­zen C6H6 (wysoce toksyczny czynnik rakotwórczy).

Usuwając te gazy z atmosfery, technologia może zapobiegać zachodzeniu niektórych reakcji chemicznych, które powodują powstawanie cząstek wtórnych, takich jak PM10, PM1.0 i PM2,5, które to mają bezpośredni, szkodliwy wpływ na zdrowie.

MTP 300 x 250

Billboard oczyszcza powietrze i zachęca do udziału w akcji „Wiem, czym oddycham” towarzystwa ubezpieczeń Aviva. Napis na nim głosi: „Ten billboard to nie reklama. To filtr powietrza, który rocznie pochłania zanieczyszczenia wytwarzane przez 91 350 samochodów”. Podobne kreacje były już wykorzystywane w Londynie, Rzymie i Mediolanie.

W drugiej edycji kampanii „Wiem, czym oddycham” w Polsce przybędzie kolejnych 100 zewnętrznych czujników monitorujących jakość powietrza. Można je zdobyć w konkursie skierowanym do lokalnych społeczności. Już trzysta takich czujników zostało zainstalowanych w poprzedniej edycji konkursu.

Pod koniec października w Krakowie Aviva organizuje AirRun, czyli bieg w maskach antysmogowych. W ramach akcji firma przygotowała także scenariusze lekcji na temat smogu i propozycje konkursów.

Czujnikiem nie pokonasz smogu!

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj