Oferta zakładająca dostawę 130 przegubowych autobusów elektrycznych złożona przez Solaris opiewa na kwotę ponad 399,5 mln zł i była jedyną w ogłoszonym przetargu.
– Każdy z pojazdów będzie klimatyzowany, wyposażony w elektroniczne systemy informacji pasażerskiej, monitoring zewnętrzny i wewnętrzny, automaty biletowe oraz liczne udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz niewidomych i niedowidzących – informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.
Pierwsze z zamówionych autobusów elektrycznych mają wyjechać na linie na początku 2020 r.
Zanim elektryczne Solarisy wyjadą na ulice stolicy, tabor zostanie poszerzony o gazowe MANy Lion’s City. Pierwsze ze 110 zamówionych pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG dotarły już do Warszawy. Rozpoczęły się ich testy i certyfikacja, podczas której sprawdzano m.in. sprawność techniczną, proces raportowania, system łączności alarmowej i monitoringu, wyświetlacze wewnętrzne i zewnętrzne, zapowiedzi głosowe, a także system zliczania pasażerów – pomocny przy prowadzeniu statystyk.
Do końca marca do Warszawy ma dotrzeć co najmniej 20 autobusów napędzanych CNG. Na ulice wyjadą w kwietniu. MZA Warszawa eksploatuje dziś m.in. 35 gazowych przegubowców LNG firmy Solbus, cztery hybrydowe Solarisy oraz 31 autobusów elektrycznych dostarczonych przez firmy Solaris i Ursus.
Testy autobusu napędzanego CNG
Źródło: ZTM Warszawa
Komentarze (0)