Pojazdy zostaną dostarczone do Warszawy w latach 2022-2023. Zakup uzyskał częściowe dofinansowanie z funduszy UE w wysokości 285 mln zł.
Szyte na miarę stolicy
Dostawy pojazdów podzielono na dwie części: w zamówieniu podstawowym Tramwaje Warszawskie kupią 123 tramwaje, a w ramach opcji będzie możliwy zakup kolejnych 90.
Na ulicach pojawią się trzy rodzaje pojazdów szynowych, o różnej długości, w wersji jednokierunkowej i dwukierunkowej. Będą to najdłuższe tramwaje w stolicy. Długość tramwajów wyniesie 32,5 m czyli aż 2,5 m więcej niż najpopularniejsze, dotychczas używane tramwaje niskopodłogowe. Dzięki temu w każdym będzie mogło podróżować nawet 240 osób.
Udogodnienia dla mieszkańców
Mieszkańcy będą mieli dostęp do klimatyzowanych wagonów wyposażonych w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny z dostępem on-line oraz w system informacji pasażerskiej. W odróżnieniu od obecnie używanych tramwajów, dzięki nowej technologii, w nowych wagonach przedni i ostatni wózek będzie miał możliwość skrętu, co pozwoli ograniczyć zużycie szyn, a także zapewni cichszą jazdę na łukach. Ich podłoga będzie całkowicie płaska.
Długoterminowe działania
– Hyundai Rotem traktuje Polskę jako miejsce długoterminowego rozwoju. Otworzymy w Warszawie oddział działający w całej Europie, będziemy dążyli do pozyskania nowych zamówień – mówi Geon Yong Lee, dyrektor generalny Hyundai Rotem. Istotne jest też to, że 60 proc. komponentów w nowych tramwajach będzie pochodziło z Polski i UE. Cały osprzęt energoelektroniczny powstanie w Warszawie. Z innej polskiej firmy będą pochodziły rejestratory parametrów technicznych, jak m.in. badających prędkość czy inne informacje zbierane podczas jazdy. W sumie ponad 40 procent pojazdów z całego zamówienia dla Warszawy zostanie zbudowane w Polsce.
Warto też dodać, że w stolicy przybędzie ok. 20 km nowych tras tramwajowych. Inwestycje są współfinansowane w ramach perspektywy budżetowej UE na lata 2014 – 2020. W ramach środków unijnych zostanie zbudowana także piątka zajezdnia tramwajowa.
Komentarze (0)