Niemal 2,5 mld zł z unijnej kasy dla Warszawy z przeznaczeniem na rozwój transportu miejskiego. To w dużej mierze za te pieniądze wybudowane zostaną kolejny odcinek drugiej linii metra oraz kilkanaście kilometrów trasy tramwajowej do Wilanowa.

Trzeci etap budowy warszawskiego metra to 6 km, na który składa się pięć stacji: trzy w kierunku wschodnio-północnym oraz dwie prowadzące na zachód. Unijne dofinansowanie zostanie również przeznaczone na zakup 17 pociągów kursujących na drugiej linii. Projekt wart jest ponad 3,5 mld zł, a wsparcie ze środków zewnętrznych to 2 mld zł pochodzące z Programu Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ).

Z tego samego programu zostanie dofinansowana budowa trasy tramwajowej do warszawskiego Wilanowa. Za prawie 1,2 mld zł powstanie kilkunastokilometrowa linia łącząca Dworzec Zachodni z ul. Grójecką i al. Niepodległości z Wilanowem Zachodnim. Trasa ma przebiegać od Dworca Zachodniego i dalej ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 r, Rakowiecką, Belwederską i Sobieskiego do Miasteczka Wilanów.

W sumie zostanie przy niej zlokalizowane 18 przystanków (w tym jeden podziemny, przy dworcu) a tabor wzbogaci się o 50 niskopodłogowych tramwajów. Na Annopolu powstanie zajezdnia na 150 składów.

– To będzie najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce, która będzie przyjazna środowisku i będzie korzystać z odnawialnych źródeł energii: pompy ciepła, panele słoneczne czy instalacje do odzyskiwania wody – czytamy w komunikacie spółki Tramwaje Warszawskie.

Uruchomienie nowej linii tramwajowej zaplanowano na rok 2021.

UDOSTĘPNIJ

Czytaj więcej

Skomentuj