W ramach programu realizowane są m.in. kompleksowa modernizacja linii tramwajowej, zakup taboru w postaci fabrycznie nowych ,,Twistów” oraz stworzenie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej z 50 cyfrowymi tablicami.
– Nasza komunikacja miejska powinna stawać się coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla prywatnych środków transportu – mówi Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent miasta. Jak podkreśla, wygoda jazdy w nowoczesnych wagonach tramwajowych, po odnowionych torach to istotna zachęta. Tramwaje będą szybsze, traktowane w ruchu miejskim priorytetowo, a dzięki przebudowie istniejących peronów i budowie nowych bardziej dostępne. A komfort i bezpieczeństwo podróży mają być większe niż kiedykolwiek wcześniej.
Obecnie realizowany jest największy projekt tramwajowy w historii częstochowskiego MPK. Za 114 mln zł budowana jest nowa linia tramwajowa w starym śladzie między Rakowem a Północą. Z kolei 90 mln zł będzie kosztowała produkcja i dostawa 10 nowoczesnych składów. Projekty realizowane są przy wsparciu ze środków unijnych.
Dodatkowo 204 mln zł kosztować będą nowe, dostarczone do miasta na przełomie 2019/20020 r. bardzo nowoczesne tramwaje (114 mln zł będzie pochodzić z UE). Będą one wyposażone w pełną klimatyzację, monitoring, cyfrową informację dla podróżujących i biletomaty. Częstochowa będzie też miała Zintegrowany System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (3,6 mln zł) informujący o rzeczywistym czasie przyjazdu i odjazdu pojazdów oraz ewentualnych utrudnieniach w ruchu. Na system złoży się 50 cyfrowych tablic przy 47 najważniejszych przystankach autobusowych i tramwajowych. Pozostałe 3 zostaną zamontowane przy centrach przesiadkowych po zakończeniu ich budowy. System zacznie działać już z końcem 2019 r.
Komentarze (0)