Pierwsze 15 km autostrady A2 od Warszawy do wschodniej granicy Polski jest już w realizacji. Umowa na projekt i budowę między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a firmą Polaqua została zawarta w lipcu 2017 r. Inwestycja ma zakończyć się w czerwcu 2020 r. i kosztować około 502,5 mln zł.
Wybudowana zostanie dwujezdniowa trasa posiadająca po dwa pasy ruchu. Zostanie też wydzielone miejsce na trzeci pas. Powstaną drogi obsługujące ruch lokalny, miejsca obsługi podróżnych (MOP), obwody utrzymania autostrady (OUA) oraz m.in. ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i płazów oraz zbiorniki retencyjne.
Autostrada A2 ma docelowo połączyć wschód z zachodem polski. Ruch na tej drodze jest znaczny. Jesienią zarządca wielkopolskiego odcinka – spółka Autostrada Wielkopolska – ma wyłonić wykonawcę budowy trzeciego pasa.
Jak informuje GDDKiA w przygotowaniu jest w sumie 133 km wchodnich odcinków autostrady A2:
- odcinek obwodnica Mińska Mazowieckiego – Siedlce o długości 37,5 km; w realizacji koncepcja programowa – wykonawca Multiconsult (termin – luty 2019), budowa w formie „projektuj i buduj” planowana na lata 2020-2023, łączny koszt realizacji około 1,7 mld zł;
- Siedlce – Biała Podlaska (63,5 km) – podpisano umowę na koncepcję programową, wykonawca Multiconsult (wrzesień 2019), realizacja „projektu i buduj” zaplanowana na lata 2021-2024, łączny koszt realizacji około 3 mld zł.
- Biała Podlaska – granica państwa (32 km), 30 sierpnia br. ogłoszono przetarg na koncepcję programową, łączny koszt realizacji około 1,5 mld zł.
Komentarze (0)