ZDM Gliwice: Drogi rowerowe trzeba połączyć w logiczną całość

ZDM Gliwice: Drogi rowerowe trzeba połączyć w logiczną całość
jw
29.07.2024, o godz. 7:59
czas czytania: około 2 minut
0

Gliwicki samorząd zamierza połączyć rozproszone drogi rowerowe w mieście w logiczną całość. Tamtejsza spółka drogowa zamówiła opracowanie koncepcji obejmujących m.in. wyznaczenie pasów i dróg rowerowych i zaprojektowanie zmian organizacji ruchu.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Drogi rowerowe w Gliwicach trzeba połączyć w logiczną całość. Obecnie często trasa kończy się nagle, a rowerzysta musi kontynuować jazdę ulicą. ZDM zlecił realizację dwóch zadań w tym zakresie. Obecnie trwa opracowanie koncepcji, obejmującej m.in. wyznaczenie pasów i dróg rowerowych oraz zaprojektowanie dedykowanej rozwiązaniu zmiany organizacji ruchu. Przy okazji zadbamy o zieleń w obrębie inwestycji.

Bezpiecznie i zielono

Gliwicki Zarząd Dróg Miejskich zlecił realizację dwóch zadań dotyczących ruchu rowerowego.

Pierwsze zadanie obejmie odcinki ulic: Dworcowej, Jana Pawła II, Dunikowskiego, Mikołowskiej, Wrocławskiej, Częstochowskiej, Konarskiego, Zabrskiej, Strzody i Wyszyńskiego.

Zadanie będzie polegało na wykonaniu koncepcji zakładających wyznaczenie pasów rowerowych, dróg rowerowych i uporządkowaniu postoju pojazdów oraz – w miarę możliwości – zaprojektowaniu nowej zieleni miejskiej. Jego celem jest zapewnienie bezpiecznych połączeń rowerowych w ciągu wybranych głównych ulic w centrum miasta, tworzących siatkę tras rowerowych wraz z istniejącymi już drogami i szlakami rowerowymi. Ponadto – dzięki redukcji pasów ruchu – wyznaczone zostaną drogi dla pieszych oraz nowe miejsca parkingowe.

Siatka tras rowerowych

Drugie zadanie dotyczyć będzie m.in. ulic: Toszeckiej, Bernardyńskiej, Śliwki, Orlickiego, Świętojańskiej, Tarnogórskiej, Opolskiej, Dąbrowskiego, Traugutta, Poniatowskiego, Pszczyńskiej, Kościuszki, Andersa, Kozielskiej i Daszyńskiego.

Zadanie obejmie wykonanie projektów zmiany docelowej organizacji ruchu w zakresie wyznaczenia pasów ruchu dla rowerów na jezdniach lub dróg dla rowerów. W miejscach, gdzie wyznaczenie takich pasów będzie niemożliwe ze względu na uwarunkowania geometryczne lub wynikające z pomiarów ruchu ulicy, projektant ma wskazać dodatkowe rozwiązania – np. koncepcję przebudowy układu drogowego, zakładającą budowę odrębnej drogi dla rowerów. 

Celem zadania jest zapewnienie bezpiecznych połączeń rowerowych w ciągu wybranych głównych ulic miasta oraz dróg wyprowadzających ruch rowerowy z centrum w kierunkach obrzeżnych dzielnic – w możliwie jak najkrótszym czasie i bez konieczności przebudowy istniejącej infrastruktury drogowej – a także utworzenie siatki tras rowerowych uwzględniającej istniejące już drogi i szlaki rowerowe. 

Jak zapowiada ZDM – harmonogram wykonania prac będzie opracowywany na etapie wdrażania wspomnianych rozwiązań w mieście. 

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024