Reklama

ad1a regionalne Radomsko [31.10 – 2.12.2024]

300 mln zł na modernizację kolei w woj. świętokrzyskim

300 mln zł na modernizację kolei w woj. świętokrzyskim
szp
18.09.2018, o godz. 11:44
czas czytania: około 2 minut
0

300 mln zł unijnego wsparcia zasili budżet przeznaczony na modernizację linii kolejowej na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. W tej sprawie zapadła właśnie ostateczna decyzja Komisji Europejskiej.

Dalsza część tekstu znajduje się pod reklamą

Reklama

AD1B BDO zamknięcie roku [14.10-22.11.24]

Linia kolejowa nr 25 to ważny dla północy województwa świętokrzyskiego szlak komunikacyjny stanowiący element Wschodniej Magistrali Kolejowej, ale też linia alternatywnie łącząca Rzeszów z Warszawą. Prace budowlane na tym odcinku trwają od czerwca.

– Patrzymy na tę inwestycję jednak nie tylko przez pryzmat kwot, ale przede wszystkim konkretnych korzyści dla makroregionu, jakie przyniesie jej realizacja – komentował Adam Hamryszczak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

Inwestycja już ruszyła

Prace potrwają do marca 2021 r. i obejmą odcinek Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz. Remont zostanie przeprowadzony na 104 km torów. Wymienione zostanie także 25 km sieci trakcyjnej. Przebudowane zostaną też 22 stacje i przystanki kolejowe. Największą przemianę przejdzie dworzec w Skarżysku-Kamiennej. Zmodernizowane zostanie także 69 przejazdów kolejowych i 107 mostów, przepustów i wiaduktów. Dzięki tem skróci się czas przejazdu dla pociągów regionalnych na odcinku: Skarżysko-Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski. Modernizacja stworzy też możliwość przywrócenia regularnych połączeń na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz.

Prace na linii kolejowej nr 25 to tzw. duży projekt, co w przypadku transportu oznacza koszty kwalifikowane przekraczające 75 mln euro, a co za tym idzie konieczność uzyskania oficjalnej zgody Komisji Europejskiej.

Część większej inwestycji

Modernizacja tej linii kolejowej stanowi część większej inwestycji – stworzenia Wschodniej Magistrali Kolejowej mającej połączyć stolice województw Polski Wschodniej. Ma ją tworzyć ciąg linii kolejowych: Olsztyn – Korsze – Kętrzyn – Giżycko – Ełk – Białystok – Czeremcha – Siedlce – Łuków – Dęblin – Lublin – Kraśnik – Tarnobrzeg – Kolbuszowa – Rzeszów wraz z odgałęzieniem do Kielc: Tarnobrzeg – Ostrowiec Świętokrzyski – Skarżysko – Kielce.

Inwestycja finansowana jest z kilku źródeł: instrumentu „Łącząc Europę” (CEF), środków krajowych oraz trzech programów operacyjnych współfinansowanych ze środków UE, czyli Polska Wschodnia (osiem projektów), Infrastruktura i Środowisko (cztery projekty), Regionalne Programy Operacyjne (dwa projekty).

Łączna wartość wszystkich projektów w ramach budowy Wschodniej Magistrali Kolejowej  przekroczy 6,5 mld zł.

Źródło: polskawschodnia.gov.pl

Kategorie:

Udostępnij ten artykuł:

Komentarze (0)

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszą osobą, która to zrobi.
Reklama

ad2 odpady budowlane [04.11-03.12.24]

Dodaj komentarz

Możliwość komentowania dostępna jest tylko po zalogowaniu. Załóż konto lub zaloguj się aby móc pisać komentarze lub oceniać komentarze innych.

Te artykuły mogą Cię zainteresować

Przejdź do Drogi i komunikacja
css.php
Copyright © 2024