Do Wrocławia pierwsze nowe tramwaje typu Moderus Beta z dostawy 56 składów i dofinansowanych w ramach unijnego projektu trafiły w 2017 r. W tym roku łącznie pojawi się 30 składów z nowej serii tramwajów Moderus. Z kolei w przyszłym przyjedzie jeszcze 10 pojazdów z tego zamówienia.
Dzięki tym zakupom po zakończeniu dostaw w 2019 r. wrocławskie MPK będzie posiadało 42 proc. składów z klimatyzacją i 60 proc. niskopodłogowych, dostępnych dla osób niepełnosprawnych i z ograniczeniami ruchowymi. Nowe tramwaje zastępują wysłużone i 30-letnie składy typu Konstal. MPK Wrocław ma w planach kolejny przetarg na nowe, w pełni niskopodłogowe, składy.
Nie tylko tramwaje
Wrocławskie MPK podpisało też w marcu umowę na dziesięcioletnią dzierżawę 60 nowych autobusów Mercedes Citaro. Ponadto przewoźnik szykuje się do podpisania umowy na zakup 50 fabrycznie nowych, niskopodłogowych, przegubowych autobusów komunikacji miejskiej.
Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system zapowiedzi głosowych wewnętrznych i zewnętrznych i system informacji pasażerskiej. Najlepszą ofertę w przetargu złożył MAN.
Znikają stare pojazdy
Jak informuje Tomasz Śpiewak z MPK Wrocław, dzięki dostawom nowych autobusów i likwidacji najstarszych pojazdów z przestarzałymi normami spalania, obniżona zostanie szkodliwa emisja tlenków azotu do atmosfery o prawie 50 proc., a udział klimatyzowanych pojazdów w całości floty wyniesie ponad 70 proc.
MPK chce podpisać i w tym wypadku kontrakt z prawem opcji, która pozwoli w przyszłości zamówić kolejne 50 autobusów od tego samego dostawcy za gwarantowaną w przetargu cenę, bez konieczności rozpisywania kolejnego postępowania. Przedsięwzięcie zostanie dofinansowane ze środków UE. Wrocławski MPK będzie prowadził również dialog techniczny dotyczący zakupu autobusów elektrycznych. Spółka chce przygotować się w ten sposób do przetargu i zbadać rynek.
ganz
Komentarz #12961 dodany 2018-07-19 14:27:00
To zdecydowanie coś co warto pochwalić, ważna sprawa dla pasażerów.