Jak przypomniała spółka gazowa, PGNiG Obrót Detaliczny dostarcza paliwo LNG do zajezdni Ostrobramska nieprzerwanie od maja 2019 r. Nowa umowa z MZA w Warszawie będzie obowiązywała do momentu zrealizowania dostaw skroplonego gazu ziemnego o łącznej wartości 70 mln zł.
– Nowy kontrakt stanowi kolejny etap trwającej od kilku lat udanej współpracy z MZA w Warszawie. To także dowód naszej skuteczności sprzedażowej i atrakcyjnej oferty rynkowej w tym obszarze, która po raz kolejny okazała się korzystniejsza od konkurencji – powiedział, cytowany w komunikacie prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha.
Wiceprezes zarządu PGNiG ds. rozwoju Arkadiusz Sekściński dodał, że transport publiczny napędzany gazem ziemnym to realna szansa na szybszą poprawę jakości powietrza w miastach.
– To szczególnie istotne w takich metropoliach jak Warszawa, która konsekwentnie stawia na dynamiczną rozbudowę floty autobusów gazowych – wskazał.
Spółka podała, że zlokalizowana w warszawskiej zajezdni stacja posiada instalację do tankowania zarówno paliwa LNG, jak i wytwarzania oraz tankowania sprężonego gazu ziemnego CNG. Oba paliwa są wykorzystywane do napędzania rosnącej floty autobusów gazowych MZA, która do końca 2022 r. będzie liczyła łącznie 345 autobusów na gaz CNG lub LNG, stając się największą w Polsce.
Według wiceprezesa PGNiG Obrót Detaliczny odpowiedzialnego za obszar CNG/LNG Marcina Szczudło, autobusy gazowe wpisały się na stałe w krajobraz polskich miast.
– Obecnie ich flota liczy blisko 800 pojazdów, a od 2019 r. co czwarty rejestrowany nowy autobus jest napędzany gazem CNG lub LNG. Przekłada się to na nasze dobre wyniki sprzedażowe – w ciągu 9 miesięcy 2021 r. zwiększyliśmy sprzedaż LNG o blisko 130 proc. i CNG o 16 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku 2020 – podał M. Szczudło.
Komentarze (0)